Ocena kierowcy - Volvo C70 II Coupe Cabrio Facelifting
Jędrzej Miklaszewski,
6 lat temu
Silnik 2.0 D4 177KM 130kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
113 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,57
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Jednocześnie bardzo komfortowe zawieszenie, a jednak daje niesamowitą pewność w prowadzeniu oraz przyjemność kierowania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Opisane już wcześniej problemy z układem dachu
5,0
Całokształt
W mojej opinii Volvo bardzo dobrze wywiązało się z tego niełatwego projektu, na każdym kroku czuć, że auto zostało dopracowane oraz nie razi niedociągnięciami producenta. C70 daje sporą przyjemność jazdy zarówno ze złożonym dachem jak i w trybie coupe ( z dachem nad głową). Zgadzam się, że ceny samochodu oraz części zamiennych mogą lekko odstraszać, natomiast przez 4 lata użytkowania w naszym egzemplarzu nie stało się nic co wymagałoby dużego wkładu finansowego. Autko w lecie zdecydowanie wyróżnia się wśród innych, natomiast w zimie, dzięki napędowi na przednią oś, nie jest bardzo wymagające podczas jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Choć połączenie cabrio/coupe z silnikiem diesla wywołuje spore kontrowersje u fanów motoryzacji to w tym przypadku silnik D4 świetnie sobie radzi zarówno w mieście, jak i na długich trasach. W razie potrzeby zachowuje się bardzo dynamicznie, natomiast przy spokojnej jeździe daje zapomnieć że jedziemy z 'bocianim klekotem' pod maską.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie bez zarzutów, natomiast po kilku latach używania skrzynia potrafi niekontrolowanie zredukować bieg oraz szarpnąć samochodem. W serwisie usłyszeliśmy że może być to skutek częstego hamowania silnikiem i faktycznie rezygnując z tej metody jest trochę lepiej natomiast od czasu do czasu wciąż zdarzają się takie przypadki.
5,0
Układ jezdny
Dzięki niskiemu zawieszeniu oraz świetnemu wspomaganiu kierownicy auto świetnie trzyma się drogi. Nikt tym autem raczej nie będzie ochoczo zapuszczał się poza asfalt, więc można założyć że tam gdzie to auto jest przeznaczone daj prawdziwą frajdę z jazdy oraz przyjemność prowadzenia przez wiele godzin.
5,0
Karoseria
Ślicznie poprowadzona linia nadwozia z ciekawą paletą kolorów. Nasz egzemplarz to śliczny perłowy czarny, który niestety przy wysokich temperaturach robi z tego samochodu saunę na kółkach. Bardzo płynnie przechodzący przód w tył auta oraz delikatne rysy auta sprawiają że nie sposób pomylić go z innym moedlem.
Komfort
4,0
Widoczność
Muszę przyznać, że wsiadając pierwszy raz do auta bałem się tego najbardziej. Niewielkie okna oraz niski profil auta mogą dać nieciekawy efekt. Natomiast nie zdarzyło się jeszcze aby ktokolwiek z rodziny narzekał na widoczność auta czy na martwe pole. Jedynym minusem jest brak tylnej wycieraczki, który przy deszczowych dniach doskwiera.
5,0
Ergonomia
Największym zaskoczeniem jest chyba bagażnik tego niewielkiego auta. W mojej pracy na porządku dziennym są zakupy do firmy (zaopatrzenie) i muszę przyznać że w większości przypadków auto na prawdę daje rade. Gdy mamy dach rozłożony, możemy zmieścić do tyłu na prawdę sporo bagażu, natomiast ze złożonym dachem, wciąż jesteśmy w stanie włożyć do niego kilka toreb. Poza tym w aucie na prawdę miejsca nie brakuje, wszystko zostało solidnie przemyślane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lecie najlepszą wentylacją jest po prostu jazda bez dachu ;), ale klimatyzacja działa bez zarzutów. Ogrzewanie foteli oraz auta sprawia, że w zimie również nie odczujemy dyskomfortu w aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty auta, zrobiono chyba wszystko co w mocy projektantów. Fotele przednie są naturalnie bardzo wygodne oraz dostosowane do auta. Tylna kanapa nie jest imitacją, a składają się na nią dwa pełnoprawne miejsca, w których, zakładając że z przodu nie siedzi test dwumetrowca, powinny komfortowo podróżować dwie średnich gabarytów osoby.
4,0
Wyciszenie
Dużo rozmawiam w samochodzie i nie mogę narzekać na wyciszenie w aucie. Tak na prawdę problem pojawia się przy dużych prędkościach (ponad 120 km/h), wówczas daje się we znaki charakterystyka tego auta, ale zrozumiałe jest to że w przypadku cabrio inżynierowie mają utrudnione zadania. Zakładając, że właściciel nie będzie rozmawiał często przez zestaw głośnomówiący w trybie cabrio to nie powinno być z tym większych problemów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to na pewno bardzo oszczędny model, ale w przypadku silnika diesla jesteśmy w stanie osiągnąć średnie spalanie na poziomie nieco ponad 8 litrów (zakładając że nie jeździmy głównie po mieście). Gorzej to wygląda w przypadku jazdy po mieście przy złożonym dachu, wówczas nienaturalny rozkład masy przekłada się na większe pragnienie C70
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując Volvo V70 to innych aut coupe/cabrio z twardym dachem uważam, że przy aktualnej cenie na rynku wtórnym otrzymujemy na prawdę dobrej klasy samochód, który nie musi być tylko zabawką stojącą w garażu. Dobrze wywiązuje się ze swoich zadań, jakość wykończenia oraz materiałów nie pozostawia wiele do życzenia, a fakt że posiadamy, bądź co bądź, rzadki samochód sprawia, że jest to na prawdę rozsądny zakup.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na pewno unikatowość modelu nie pomaga w kupnie części zamiennych, natomiast na polskich portalach aukcyjnych jesteśmy w stanie znaleźć większość części w dobrych cenach w kilka dni.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W przypadku naszego egzemplarza najdłużej walczyliśmy z układem rozkładania dachu, a tak na prawdę z odpływem wody. Poprzedni właściciel chyba nie powiedział nam wszystkiego ponieważ w deszczowe dni pojawiała się woda pod podsufitką w bagażniku. Identyfikacja oraz naprawa problemu potrwała prawie pół roku, ale w końcu się udało więc zakładając że z dachem jest wszystko w porządku to reszta działa bez zarzutu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 177KM 130kW
[l/100km]