Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C70 I Coupe

Agostini999, 13 lat temu
Silnik 2.4 20V T 193KM 142kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 174 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo C70 I Coupe 2.4 20V T 193KM 142kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie spodziewałem się, że moc będzie tak odczuwalna. Z czasem się przywyknie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Nie wiem czy to usterka, ale dziury omijać trzeba albo zwalniać do minimum, a będzie wszystko ok.
5,0
Całokształt
Nie wiem co mogę tu napisać. Jak dla mnie auto jest świetne, są inne lepsze, on jest wart swojej ceny i o wiele więcej. Świetne wyposażenie jak na swój wiek. Super audio. Zachęcam do kupna, bo na prawdę warto, samochód się bardzo ładnie prezentuje, a jazda nim przynosi satysfakcje. Nie polecam, miastowym rajdowcom oraz wiejskim szpanerom na wyścigi, szkoda go skasować o drzewo, bo nie ma za dużo egzemplarzy C70, jak to was nie przekonało to przypominam, że napęd na przód, więc nie będzie bączków pod remizą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pięć cylindrów to już zdecydowanie co innego niż cztery. 2.5 w Volvo to świetny motor.
5,0
Skrzynia biegów
Starszy 4 biegowy automat, jest świetny. Mówi się, że jest bezawaryjny. Jak dla mnie jest super. Szkoda tylko, że nie ma żadnego wyświetlacza na jakim biegu jadę, ale da się zauważyć zmianę biegu po spadku na obrotomierzu. 3 tryby jazdy, sportowy, ekonomiczny i zimowy.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się go świetnie. Jedynym mankamentem jest duży promień zawracania, ale można się przyzwyczaić.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność super, bez najmniejszych zastrzeżeń, pozycje za kierownicą można dostosować do wzrostu. Ale to tył... nie trzeba się odwracać nawet... i tak nic nie zauważycie. Widoczności do tył prawie nie ma. Można co najwyżej zauważyć, że jest za nami ściana. Ale daję 4, ponieważ jeździ się głównie do przodu więc to nie przeszkadza :)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Deska delikatnie pochylona w stronę kierowcy. Uchwyty itp. dogodnie usytuowane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w Volvo, bez zarzutu do ogrzewania i wentylacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przodzie jest dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażera, z tył nie zapominajmy, że to samochód 4 osobowy. Mniejsi pasażerowie nie narzekają, natomiast, jeśli ktoś ma spore gabaryty, może mu dokuczać wsiadanie i wysiadanie, ale jak już usiądzie to jest ok. To jest coupe, więc nie często jeździ tam więcej niż 2 osoby.
5,0
Wyciszenie
Nie narzekam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest 4, dlaczego? Jak ktoś szuka auta co pali 8 litów w mieście, niech od razu odpuści sobie szukania turbo benzynowego silnika. Chce się mieć 193 km to trzeba się z tym liczyć. Nie ma tragedii 17 litrów w mieście na krótkie trasy, poniżej 15 nie zejdziecie. Mówię tu o takim mieście z korkami, remontami i światłami. Jest to normalna jazda, a nie oszczędna. Gazu nie zakładałbym, niby nie ma przeciwwskazań, ale jednak nie wydaje mi się to super oszczędnością, też nie powinno się szybko jeździć z gazem, bo mogą być kłopoty. Udało się raz w mieście, ale poza godzinami szczytu, ok. 10-13 godziny spalić ok. 12 litrów na 100 km, według moich obliczeń. Ale wzrok był skierowany na chwilowe spalanie i jechałem bez większych przyspieszeń, starałem się nie wciskać zbyt często hamulca, może udało by się mniej. Nie nazwał bym tego normalną jazdą. Trasa-spalanie i tu się możecie zdziwić 7-8 litów, jadąc przepisowo oczywiście z mniej więcej stałą prędkością, bo najgorzej jest przy ruszaniu i przyspieszaniu, auto waży ponad 1500 kg. Spalanie nie jest duże, jak na tą moc, turbo i wagę. Jak słyszę, że auta po 900 kg 60 km palą po 9 litów to jest chyba mało ekonomiczne. Ceny napraw nie są wygórowane, dobrze, jest mało awaryjne, to na części dużo się nie wydaje, pomijam oczywiście wymiany eksploatacyjne. Np. Świece do turbo platynowe powinno się kłaść tak, że koszt trochę większy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest niska w stosunku do tego, co to auto oferuje, jak było nowe, wiadomo, że kosztowało swoje. Ceny w Polsce znacznie tańsze niż w innych krajach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam dużego porównania, ale wiadomo, że po kilku latach, może się coś pojawić, zależy od użytkowania. Raz nie mogłem otworzyć, wlewu paliwa, ale po jakimś czasie zaczął znów działać. Na szczęście jeszcze Szwedzi go produkowali więc pomyśleli i o tym. Można otworzyć wlew paliwa pociągając za linkę w bagażniku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag, co do poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V T 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo C70 I

Liczba wpisów: 3

Volvo C70 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo C70 I Coupe