Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C70 I Coupe

Tobias, 3 lata temu
Silnik 2.4 20 V 170KM 125kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 330 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo C70 I Coupe 2.4 20 V 170KM 125kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,79
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : - Znakomite fotele - Poziom spasowania elementów we wnętrzu ( pomimo bardzo dużego Bass'u ) nic nie trzeszczy w kabinie - 400W Audio z procesorem Dolby Prologic + Radio Alpine SC 901 daje wspaniałe doznania akustyczne - Niski poziom hałasu wewnątrz samochodu - Bardzo bogate wyposażenie standardowe - Bardzo duża ilość miejsca na przednich fotelach - Brak korozji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Tunel środkowy wykonany z taniego skrzypiącego plastiku. Czasami skrzypi jak się o niego za mocno opieram.
Układ hamulcowy : Standardowe hamulce przednie nie wytrzymywały masy auta a to sprawia, że się gną i przegrzewają. Problem rozwiązują seryjne tarcze 302 mm albo jeszcze większe.
5,0
Całokształt
Auto jest znakomicie zaprojektowane i zbudowane. Zaskoczyło mnie swoją solidnością, bardzo bogatym wyposażeniem oraz bardzo niską ceną zakupu. Szykując się do zakupu takiego samochodu trzeba znaleźć zadbany i doinwestowany egzemplarz. Najlepiej zakup tego modelu skonsultować z wyspecjalizowanym mechanikiem który zna ten model. Taka osoba będzie w stanie wycenić ile pieniędzy będzie kosztowała naprawa i czy jest to opłacalne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Silnik słynący z legendarnej trwałości. Najrzadziej występująca jednostka w C70. Dynamiczna jazda wymaga wyższych obrotów ale to nie przeszkadza bo dźwięk silnika jest bardzo przyjemny. Dla kogoś kto szuka emocji są wersje turbo, w których można łatwo podnosić moc ale kosztem większego zużycia paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Jeden ze słabszych punktów tego samochodu. Nie jest tak precyzyjna jak w BMW ale też nie jest najgorsza w swojej klasie. Występowały również skrzynie automatyczne 4 i 5 biegowe, które są uważane za udane i trwałe.
4,0
Układ jezdny
Nie jest ani sportowe ani przesadnie komfortowe. Występowały wersje GT, które były obniżone ale również takie które posiadały NIVO na tylnej osi ( przydatne jak ktoś wozi ciężary albo jeździ z przyczepą ). W opcji można było dokupić regulowane amortyzatory przednie i rozpórkę. Producent twierdził, że największe doznania dawały opony 225 40 R18 z oponami Pirelli P Zero. Niestety nie miałem okazji sprawdzić ile w tym prawdy. Minusem jeżeli chodzi o układ jezdny jest duża średnica zawracania.
5,0
Karoseria
Dla mnie auto jest sztywne co mi się bardzo podoba bo czuję na ile mogę sobie pozwolić przy szybkiej jeździe. Przy agresywnej jeździe nie słychać ani nie czuć aby karoseria straciła swoją sztywność.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w każdym Coupe z tamtych lat. Trudno jest wyczuć gdzie kończy się tył samochodu bez czujników parkowania. Ja nie mam problemu z parkowaniem ale dla kogoś innego to może być wyzwanie.
5,0
Ergonomia
Auto znakomicie zaprojektowane. Wszystko w zasięgu ręki. Fotele Volvo najlepsze z najlepszych. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam automatyczną klimatyzację dwustrefową. Chłodzi bardzo dobrze w upały, W zimę auto bardzo szybko się nagrzewa. Podgrzewane przednie fotele i lusterka są bardzo przydatne w zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w każdym Coupe w tej klasie, Z przodu bardzo dużo miejsca z tyłu starczy miejsca dla kogoś kto ma nie więcej niż 175 cm wzrostu. Trzeba sobie powiedzieć szczerze że każde Coupe ( nawet S klasa ) z tamtych lat nie rozpieszczało ogromną ilością przestrzeni na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Jeżeli szyby boczne są dobrze wyregulowane to jest cicho. Przy bardzo głośnej muzyce w środku nie słychać prawie muzyki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest na rozsądnym poziomie, biorąc pod uwagę pojemność silnika, wiek i masę auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za relatywnie małe pieniądze dostajemy samochód, który nie rdzewieje jak inne marki i to sprawia, że jeszcze trochę pojeździ. Kolejna sprawa auto jest bezpieczne i bardzo bogato wyposażone w standardzie ( 4 poduszki powietrzne, kontrolowane strefy zgniotu, ABS, kontrola trakcji, skórzana tapicerka, system kontroli trakcji, tempomat, podgrzewane fotele i lusterka, pełna elektryka szyb lusterek, znakomite nagłośnienie Dynaudio, centralny zamek etc. ). Nadwozie Coupe sprawia, ze jest to auto niepraktyczne i co za tym idzie niszowe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Większość napraw wynikła z dużego przebiegu, wieku samochodu ( poduszki silnika, nagrzewnica, chłodnica, wahacze ) oraz tego, że długo stał i trzeba było naprawić hamulce na obydwu osiach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 20 V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo C70 I Coupe