:) no Panowie. Pod maską mamy skromne 240 koników.
Chloptasie, ktorzy podniecają się nagminnie jakimis fiatami coupe, fordami cougarami itp.... prosze, nie piszcie, że wasze auto to rakieta. Bo C70 w T5 rakietą nie jest... ale każde auto z mocą nizsza niż 200km bierze z przysłowiowym palcem:).
Silnik jest dobrą konstrukcją w moim odczuciu. Turbo jest włascwie dosyć duże ale pompuje stosunkowo słabo więc jest długo żywotne. Pompuje 0,6 bar do 0,7 fabrycznie. Silnik wart uwagi jesli! posiada przepustnice produkowana do 1999 roku, przepustnica sterowana linką- gdyż nowa sterowana elektronicznie jest zwyczajnym bublem, którego naprawa kosztuje fortunę. Warto sprawdzić przepływomierz gdyż w tych modelach jego awaria to standard a kupno nowego to też parę setek.
Silnik jest mocny w połączeniu z waga ok 1,5 tony auto naprawdę dobrze sie zbiera..
5,0
Skrzynia biegów
Mam automata, 4 biegowy, uczący się.
Cóż mam 216 przebiegu nie szarpie zmienia płynie (wymieniałem olej)
Jak na skrzynie z tamtych lat to spisuje si ena 6
3,0
Układ jezdny
Tragedia.
Skręt o promieniu autobusu. Wiecznie skrzypiące ograniczniki skrętu przy zawracaniu co jest sprawą naturalną w tym modelu.
Zawieszenie wcale nie jest twarde ale strasznie głośno tłumiące przez co ciagle masz wrazenie ze trzeba cos naprawić w zawieszeniu- a tu tak ma byc.
Ogólnie zawiszenie w volvo to zawsze była tragedia (pomijam moedel przed jeszcze 850 itp.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na coupete ? rewelka.
5,0
Ergonomia
No volvo.
Full wypas, max prestiż. Każdy kto usiądzie w tym samochodzie nie będzie miał argumentów przeciw.
Wygląd, materiały, zapach skóry.
Tu C70 zgniata konkurentów---- TOTALNIE!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima- perfekt, ogrzewanie- perfekt! to auto produkowane wkraju w ktorm ciągle jest chłodno więc ogrzewanie jest na poziomie maksymalnym.
Grzanie foteli itp
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest to 4 osobowe auto.
Z przodu miejsca FULL. Zresztą C70 to największe coupe z tamtych lat.
Miejsca zprzodu są więc bez ograniczeń. Sam posiadam 190 i mógłbym mieć chyba z 210cm żeby czuć jakieś ograniczenia.
Miejsca z tyłu? no cóz cieżko się wsiada. Ale jak już się \"klapnie\" to miejsca jest sporo- to nie to samo co merc clk czy jakies male coupetki
5,0
Wyciszenie
powiem tylko tyle- VOLVO
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam 240 PS z zegarkiem w ręku 7,1 do setki w automacie.
Mam LPG- pali ok 17 średnio.
Vmax? nie wiem... 200..220? to osiągam na większości prostych:) wciskam... i mam 200.
Za 17 litrów LPG? TANIOCHA
Gdybym śmigał na PB to i tak za takie wyniki? warto.
5,0
Stosunek jakość/cena
SUPER- chociaż ludzie szukają jak najtaniej. A to auto z osiągami, które ciezko podrobić w własciwie jedynej w sowim rodzaju limuzynie/coupe
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ZERO. Właściwie nic z drobiazgów. duperele jak dokręcenie czegoś czy wymiany podstawowych spraw eksloatacyjnych
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO.
Ale w modelach z przepustnica elektroniczną- częste usterki tego elemntu są notowane a naprawa jest kosztowna.
Przepływomierze- lubią nawalać.
Maglownice- często ulegają uszkodzeniu- szybką ciekną, stukają.
Ogolnie zawiecha w volvo to badziew. Układ hamulcowy jest bardzo.... gówniany- inaczej sie nei da powiedziec.
Ludzie to auto ma 240 koni... wyhamowac mozna! ale tarcze do wymiany po 3 hamowankach
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 20V T-5 240KM 177kW
[l/100km]