Silnik
: To dobry samochód. Rewelacyjny silnik 2.0 d 136 km (bardzo mało awaryjny)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Ogólnie całkiem nieźle. Na plus dobry silnik 2.0 D 136 km, minusem zaś jest skrzynia biegów. Dobre wyposażenie, niezła jakość i zadowalająca bezawaryjność. Dynamika i spalanie - rewelacja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ten silnik ma jeden minus - łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia - czyli mikro kawałki tworzywa w baku, które zapychają wtryski. Nie jest to szczególnie upierdliwe i męczące, ponieważ objawy są mało widoczne . Trzeba przepłukać wtryski i bak i na jakiś czas spokój. Objaw to dłuższe kręcenie rozrusznikiem zwłaszcza przy ciepłym silniku.
2,0
Skrzynia biegów
Tragedia, w zimę zanim auto się rozgrzeje biegi zmienia się tak topornie że można pomyśleć że padła skrzynia. U mnie nie pomogła nawet wymiana oleju w skrzyni (specjalnie dedykowanego do tej skrzyni) Po chwili jazdy jest ok, problem dotyczy zwłaszcza wstecznego biegu.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny problem to widoczność w lusterkach bocznych podczas cofania, przeszkadzają "spuchnięte" tylne błotniki
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co jakiś czas trzeba czyścić filterek w zaworze sterowania turbo
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
manualna skrzynia biegów, wiecznie krzywiące się tarcze hamulcowe zarówno przód jak i tył i to podczas normalnej jazdy
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW
[l/100km]