Zawieszenie
: Zawieszenie to mocna strona tego Volvo. Jest idealne na polskie drogi. Nie za twarde, nie za miękkie. Perfekcja!
5,0
Całokształt
Doskonały zakup. Volvo C30 okazało się świetną inwestycją. Auto bardzo komfortowe, dynamiczne i oszczędne. W dodatku świetnie, oryginalnie wygląda!
Wrażenia
4,0
Silnik
Naprawdę silnik 2.0d jest bardzo dobry. Osiągi na \"papierze\" nie powalają, ale odczucia są bardzo pozytywne. Elastyczność jest doskonała - od najniższych obrotów ciągnie na przód :) Dałem 4*, bo kultura 4 cylindrowca jest... średnia. Z zewnątrz brzmi dobrze, ale w środku przy wyższych obrotach hałas diesla jest nieprzyjemny, więc minus za kulturę pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest super. Biegi mają dość krótkie przełożenia, bardzo precyzyjne i pewnie wchodzą.
5,0
Układ jezdny
W tej dziedzinie 30stka \"wymiata\" ;) Jeździ doskonale. W zakrętach jedzie bardzo pewnie. Zawieszenie moim zdaniem idealne - nie za miękkie, ani nie za twarde - naprawdę wzorowe. Przy dużych prędkościach (powyżej 130 km/h) jest super stabilny, jak nie auto z tej klasy! Naprawdę szacunek za prowadzenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne co przeszkadza to przednie słupki - są trochę za szerokie, ale to margines. Pozostała widoczność bez zarzutu. Osoby, który cofają z obracaniem głowy będą zadowolone, bo widocznośc do tyłu przez szklaną klapę bagażnika jest świetna.
5,0
Ergonomia
Na pierwszy rzut oka wygląda skomplikowanie, ale wystarczy chwilę posiedzieć i się dochodzi do wniosku, że wszystko jest idealnie na swoim miejscu. Szwedzki minimalizm to duży plus!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi bardzo szybko, ale często w upalne dni korzystam z ręcznej regulacji, ponieważ w \"automacie\" nawiewy długo wieją (?) Cóż więcej pisać...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca jak na tę klasę auta. Kierowca ma świetna pozycję za kierownicą - idealnie można się \"wpasować\" do podłokietników ;) Pasażerowie również nie mogą narzekać. Z tyłu są tylko dwa fotele, ale to akurat plus, bo nie wsadzili tam kanapy dla 3 osób (na której 3 osoby będą ściśnięci jak sardynki w puszce) jak większość producentów. Do tegotylne fotele są duże i mają podłokietnik - mały, ale jest.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza jest bardzo dobre, ale w silnik diesla poprostu słychać. Ogólnie nie jest źle. Przy prędkości autostradowej i 6 biegu jest w porządku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu również duży plus tego modelu z tym silnikiem. Przy bardzo dynamicznej jeździe w mieście max. spali 7.8l na setkę. Normalna jazda 7.3l/100km. Przy bardzo spokojnej, ekonomicznej jaździe można zejść poniżej 7l/100km. Na trasie między 5.8-6.8l/100km. Przy takiej dynamice silnika spalania jest symboliczne. I po co komu hybrydy?! ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem dlaczego w wadach nt. tego modelu na tym portalu jest stosunek jakości do ceny, ale moim zdaniem za dobrze wyposażony egzemplaż 115 000 zł to nie zła cena. No dobra, wiadomo można sobie za to kupić nowego Passata czy jakąś Avensis, czyli auta w wyższej klasie niż C30, ale jak ktoś nie potrzebuje takiego dużego samochodu, a woli mieć w gruncie rzeczy ekstrawaganckie auto to 30stka jest idealna. Poza tym samochodu w klasie premium tak jak Audi a3 i BMW 1 kosztują mniej więcej tyle samo, więc co do ceny nie można się przyczepić. Jakość jak na klasę premium doskonale. Osoby, który mówią, że \"ee.. c30 to jest to samo co focus\" to sugeruję pujście do lekaża specjalisty. Fakt, płyta podłogowa, ba... nawet silnik jest ten sam co w fordzie, ale jakość wykonania i materiałów są nie do porówania - inna liga.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiele tu napiszę, bo nie ma o czym. Zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak samo jak wyżej. Bezproblemowa jazda.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW
[l/100km]