Jazda C30-tką sprawia wielką frajdę, autko świetnie się prowadzi, jest wygodne (nie traktuję go jako samochodu rodzinnego, co na pewno ma znaczenie) a do tego jest piękne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych zastrzeżeń, samochód jest dynamiczny, silnik ma dużą elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem trochę brakuje 6-tki (przyzwyczaiłam się do 6-biegowej skrzyni w poprzednim samochodzie), ale w ramach swoich 5 biegów skrzynia Volvo pracuje doskonale.
5,0
Układ jezdny
Jak na taki niewielki samochód, C30 prowadzi się wyśmienicie: trzyma się drogi, nie trzęsie ani nie zarzuca.
Komfort
4,0
Widoczność
Do widuku przez tylną szybę trzeba się trochę przyzwyczaić, poza tym bardzo dobrze.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie powinno być - czyli pod ręką. Obsługa radia i GPS jest prosta i nie odwraca uwagi od drogi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa bardzo sprawnie, wydajnie i cicho.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy maksymalnie odsuniętych do tyłu przednich fotelach pasażerowie z tyłu nie mają zbyt wiele miejsca na nogi, jednak dwa oddzielne fotele zamiast tylnej kanapy rekompensują to w dużym stopniu.
5,0
Wyciszenie
Nie wiem, czy wszystkie wersje silnikowe tak mają, ale w moim autku jest bardzo cicho nawet przy dużych szybkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miłe zaskoczenie, bo zużycie niewiele odbiega od podawanego w specyfikacjach. Samochód jest naprawdę bardzo ekonomiczny, co w części rekompensuje jego wysoką cenę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest, nie da się ukryć, drogi - jednak uważam, że w kontekście jakości cena nie jest zbytnio wygórowana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie popsuło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, i mam nadzieję przy tym pozostać.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
[l/100km]