Układ elektryczny
: Blokada rodzicielska opisana w Ergonomii :)
4,0
Całokształt
Samochód idealny jako drugi w rodzinie , bardzo komfortowy i dobrze wykonany . U nas pełni rolę OiJ czyli : Odpalać i Jeździć :) Często nas pozytywnie zaskakiwał .
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to jedna z wielu zalet w tym aucie . Ma wystarczającą pojemność i moc w stosunku do wielkości nadwozia . Silnik jak i filtr DPF nigdy nie sprawił problemów mimo użytkowania go głównie w mieście i krótkich trasach . Ma niską moc ale to diesel i auto jest naprawdę dynamiczne . Podobno 11.3 do setki . Jak dla mnie silnik to ideał :) Bardzo niskie spalanie .
4,0
Skrzynia biegów
Nie sprawia większych problemów . Może w trasie brakować trochę 6 biegu ale do miasta wystarczająca .
4,0
Układ jezdny
Łatwo go wyczuć , nie jest narowisty . Dobrze trzyma się drogi . Zawieszenie jest bardzo komfortowe ( to jednak marka premium ) .
4,0
Karoseria
Po 10 latach użytku mojego egzemplarza ma wiele małych rys na tylnym zderzaku , prawdopodobnie od ładowania rzeczy do bagażnika . Nie muszę chyba mówić że nie rdzewieje bo wydaje mi się to oczywiste . Auto ma nawet miejsce na hak , wielokrotnie ciągneliśmy przyczepki z np. motorami bez najmniejszego problemu :)
Komfort
5,0
Widoczność
Autem bardzo komfortowo się manewruje . Dookoła kierowcy są szyby . Największe wrażenie robi tylna klapo - szyba zapewnia świetną widoczność do tyłu . Są także czujniki .
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , nic dodać ani ująć . Duże wrażenie robi duża ilość skrytek w tak małym nadwoziu . Bardzo ciekawym pomysłem jest ,, lewitująca " półka za radiem . Kiedyś poprosiłem domowników żeby otworzyli mi auto z balkonu ( około 60 metrów od auta ) wszyscy myśleliśmy że się nie otworzy a tutaj zaskoczenie , kiedy byśmy spróbowali tak zrobić w naszym Renault Talismanie na pewno by się nie otworzył :D Volvo zastosowało niestety bardzo głupi system tzw. Blokadę Rodzicielską która polega na tym że jeśli zostawiamy auto z lekko skręconą kierownicą i próbujemy je odpalić , auto nie reaguje .
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo dobrze chłodzi a ogrzewanie dobrze grzeje , nie ma na co narzekać :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie jest okej , szkoda że tylko 4 miejsca ale za to jakie , każde komfortowe z podłokietnikiem i wyprofilowanym zagłówkiem . Fotele mogę porównywać to nowych aut np. Renault Talisman itp. Pamiętajmy że Volvo idzie w bezpieczeństwo i dlatego mamy 4 duże pełnowymiarowe fotele zamiast upychania do tyłu i torturowania tym 3 osób . Jeśli siedzimy przed osobą powyżej 1.85 nie liczmy na komfort . Dzięki dużym drzwiom wsiadanie do tyłu jest dosyć komfortowe .
3,0
Wyciszenie
Auto jak na swoją klasę ( przypominam że Volvo jest marką premium ) jest naprawdę kiepsko . Wrażenia potęguje diesel który na pewno w tym nie pomaga .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo niskie :
- Miasto 6,3
- Cykl Mieszany 5.0
- Trasa 90 km/h 3.6 !
Naprawdę polecam .
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest okej , jest dobrze wykonane , dobrze wygląda ma bardzo dobre wyposażenie i jednak 10 lat . Pamiętajmy jednak że to Volvo .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nam popsuł się jedynie akumulator i opona się przebiła ale to nie jest wina auta ! Żadnych usterek w 10 letnim aucie , Tutaj widać że to prawdziwe Volvo ! Odpukać :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych , odpukać :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
[l/100km]