Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d

Endriux, 9 lat temu
Silnik 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volvo C30 Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomiczny i niezawodny
4,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę 5 letnią eksploatację oraz moje poniższe oceny w poszczególnych kategoriach uważam, że ocena DOBRA będzie jak najbardziej trafna. A co kolejne lata użytkowania przyniosą, zobaczymy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak jakichkolwiek problemów mechanicznych, aby tak dalej.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegowa skrzynia biegów może byc, brakuje jej trochę więcej elastyczności, przycinanie trzeciego biegu o którym pisałem w wcześniejszej opinii ustało albo nauczyłam się wbijac biegi.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie jest OK, precyzyjny dobrze się go czuje, przecież to Focus.
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort podróżowania bardzo dobry, wygodne, ustawne fotele, nie męczą przy dłuzszych trasach, miejsca jest wystarczająco, słaba widocznośc przez okno pasażera ze względu na wysoki zagłówek ale przecież można fotel regulowac, tylko się nie chce. No i ten system składania/przesuwania przednich foteli, trochę irytuje wciąż powracający odsunięty fotel.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i pod reką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez problemu i super sobie radzi w każdej sytuacji. Dogrzewanie PTC działa szybko i sprawnie nagrzewając całą kabinę podczas jazdy. Powtarzam i podtrzymuję mój wcześniejszy wpis, warto dopłacic do ogrzewania postojowego i zapewnic sobie trochę więcej komfortu, który zwłaszcza przyda się zimą kiedy ogrzewanie nagrzeje środek kabiny, silnik, pozbędzie się lodu i śniegu z szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, bagażnik trochę mały i zmusza do przemyślanego pakowania się, tylko to co niezbędne, ale da się wytrzymac i wychodzi to tylko na dobre.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla jest spoko, nie dochodzą do kabiny żadne nieprzyjemne dźwięki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Korzystając z nieautoryzowanych serwisów uważam, że ceny są na przyzwoitym poziomie ( dotyczy serwisu olejowego ), co do reszty jeszcze nie wiem, bo nie musiałem jeszcze dokonywac żadnych napraw. Jeżdżąc rozsądnie, wykorzystując tempomat, ogrzewanie postojowe, to silnik odwdzięczy się, średnim spalaniem z całego roku wynoszącym w granicach 4,9-5,1 l/100 km. Trasa przy prędkościach autostradowych nad Bałtyk generuje średnie spalanie 4,5 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dobrze wykonany nic się nie urwało, nic nie skrzypi, plastiki OK. Wykonanie bardzo dobre, choc elementy aluminiowe wykańczające przedni panel są podatne na zarysowania i wgniecenia. Jako wykończenie lepiej wybrac drewno.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawa klimatyzacji na gwarancji, chyba nawalił parownik. Po wymianie działa bez zarzutów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 D DRIVe 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo C30 Hatchback 3d 1.6 D DRIVe 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo C30 Hatchback 3d