Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d

arka33, 7 lat temu
Silnik 2.0 145KM 107kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo C30 Hatchback 3d 2.0 145KM 107kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Samochód kupiłem z przypadku, sprzedałem kłopotliwego w mieście diesla i potrzebowałem czegoś na dojazdy do pracy. Volvo zaskoczyło mnie przestronnością w pierwszym rzędzie , dobrym wyposażeniem i wyróżniającym się wyglądem. Panuje tu elegancja, brak udziwnień i dobra ergonomia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to sprawdzona jednostka Forda. Napędza sprawnie duże i ciężki mondeo, a więc tutaj w stosunkowo lekkim samochodzie radzi sobie znakomicie. Jasne, to wolnossąca jednostka i lubi wysokie obroty ale robi to z lekkością. Mimo 173kkm silnik nie sprawia żadnych problemów.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj łyżka dziegciu, ewidentnie przydał by się 6 bieg na autostradzie. Na dodatek skrzynia ma tendencję do lekkiego haczenia gdy jest nie rozgrzany olej.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dość sportowo ustawione, świetnie się prowadzi na dobrych drogach, na wybojach trochę podskakuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki bardzo dobrze, do tyłu widoczność ograniczają szerokie słupki i mała szyba
4,0
Ergonomia
Jedyna rzecz na którą mógłbym narzekać to małe guziki od podgrzewanych foteli, na dodatek są na samym dole konsoli
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2 strefowa działa idealnie, przednia szyba momentalnie odparowuje. Zimą przy temperaturach poniżej zera po 2-3 km jest już ciepło.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest tyle samo przestrzeni co w S40 i V50 bo jest to samochód kompaktowy, z tyłu wygodnie mieszczą się 2 osoby na wydzielonych pełnych miejscach. Bagażnik mimo oficjalnych 220 litrów jest dość pojemny, przeszkadza natomiast dość wąski otwór załadunkowy ograniczony tylną półką. Na większą walizkę trzeba ją na chwilę demontować. Generalnie po złożeniu siedzeń spokojnie wrzuciłem 4 pełne koła i jeszcze było miejsce.
3,0
Wyciszenie
Do 160km/h nie ma problemu, a powyżej i tak trzeba skupiać się na jeździe a nie na rozmowie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są dość tanie i bez problemu dostępne. Spalanie w trasie po za autostradami - 6,3l/100km W mieście od 8 do 9,5 litra
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze wykonany samochód dający wiele radości, nie doceniany i przez to trochę tańszy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory zepsuło się podgrzewanie jednego lusterka - 50zł
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największą awarią jaką miałem to były drgania na wolnych obrotach, wymiana 2 poduszek silnika rozwiązała problem - 400zł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo C30 Hatchback 3d 2.0 145KM 107kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo C30 Hatchback 3d