Silnik
: Niesamowita kultura pracy, zadowalająca ekonomia jak na te osiągi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Trudno winić samochód za stan polskich dróg, ale wymiana przy 160K nivomatów po 1500 zł za sztukę zabolała ;)
5,0
Całokształt
Skrzynia automatyczna.
Samochód odkupiony od salonu volvo przy przebiegu 60K. Generalnie przez 16 lat nie zepsuło się NIC poza potencjometrem fabrycznego radia :) Całkowity brak rdzy. Wymieniane tylko części eksploatacyjne - wbrew obiegowym opiniom ceny nie są wysokie (przykład: tuleja wahacza, końcówka drążka, sworzeń wahacza - koszt każdego elementu to ok. 70 zł (TRW - mniej markowe o połowę taniej) ) Ergonomia bez zarzutu, choć miejsca w środku jest mniej niż można by się spodziewać. Jednak przy moich 192 cm nie mam problemu z dobraniem ustawień, żadna trasa nie męczy. Wyciszenie jest ok, jednak ze względu na kształt szum powietrza może być uciążliwy powyżej 140 km/h - szczególnie w wersji z szyberdachem. Tak czy inaczej - polecam pod warunkiem, że samochód jest z pewnego źródła.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Skrzynia automatyczna.
13.5 w cyklu mieszanym z przewagą trasy do 120 km/h
16.5 miasto lub autostrada powyżej 130 km/k
12 trasa 100 - 110 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 24V 204KM 150kW
[l/100km]