Dobre, prawdziwe auto, odbiega od dzisiejszych czasów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Solidny, prosty, fajnie chodzi i jest elastyczny. Sama przyjemność, oprócz apetytu na paliwo i olej.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów z nadbiegiem. Wszystkie biegi wchodzą bez zarzutu, nawet przy takim przebiegu. Olej w skrzyni ATF - żeby się ktoś nie zdziwił.
4,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy ładnie chodzi i auto ma super skręt - na zwykłej krajówce można spokojnie zawrócić na raz. Zawieszenie bardzo solidne i proste. Sztywny most z tyłu obniża komfort i zachowanie na dziurawych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak w akwarium - lepsze mają kabriolety i papamobile.
5,0
Ergonomia
Ty, Twoje dziecko i Twój dziadek bez trudu odnajdziecie wszystko w tym aucie. Przyciski i pokrętła można z powodzeniem obsługiwać w rękawicach zimowych. Wszystko proste i klarowne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja bez klimy, więc latem rewelacji nie ma, ale za to dmuchawa wydajna. Zimą można spokojnie jechać do krainy wielkich mrozów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem: w kabinie, w bagażniku, w komorze silnika, na dachu. Obiektywnie ujmując, przy takich gabarytach nie jest to wielki wyczyn. W sedanie kanapa się nie składa, więc na kampera lepsze kombi.
4,0
Wyciszenie
Bardzo solidne nadwozie i przez to do auta nie dobiegają obce odgłosy. Jedynie silnik - mnie odpowiada, a niektórych głowa boli.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na dzisiejsze warunki to auto, które pochłania dużo płynów. Nawet wymiana oleju i płynu też kosztuje, bo idzie go tam dużo. Do tego skrzynia i most. Nie oszukujmy się jednak, że mało kto będzie inwestował w taki pojazd. Jeśli ma jeździć to pojedzie na wszystkim co dostępne i tanie. Ceny części wysokie...ale nic się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie za grosze można kupić auto, które kilkaset tysięcy kilometrów pokonuje jak lekki spacerek. Z powodu solidności jest często używane w niegodny sposób, ale potrafi temu sprostać. Może śmiało stać obok starych, dobrych mercedesów i innych legend solidności.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po niemal pół miliona kilometrów należy liczyć się z biorącą olej turbiną, lekkim poceniem spod pokrywy zaworów i odgłosami z tylnej podpory wału napędowego. Pompa wtryskowa miewa swoje humory. Z przymrużeniem oka potraktujmy to jako usterki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po setkach tysięcy kilometrów, latach użytkowania auta jako rodzinne, osobowe, terenowe, ciężarowe, sportowe itd... zużyciu uległo sprzęgło. To także chcę potrakować z przymrużeniem oka jako usterkę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 122KM 90kW
[l/100km]