Kiedyś auta były robione przez specjalistów, miały być to auta niezawodne oraz trwałe. Ten model jest jest z jednym z ostatnich samochodów tej generacji. Mlodsze modele sa przepełnione czesto awaryjna i drogą elekroniką. Ten samochód ro kwintesencja prostoty budowy i niezawodnosci wraz z bezpieczeństwem i jakością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięć gwiazdek za trwałość silnika. Po gemeralnym remoncie znów działa jak by z salonu wyjechał. Lecz 131KM na 1,4t to mało.
5,0
Skrzynia biegów
Nie znam sie na tym ale w porzadku :)
5,0
Układ jezdny
Swietnie trzyma sie drogi i zwrotny niczym wózek z biedronki (czyli bardzo zwrotny jak na swoje gabaryty)
Komfort
5,0
Widoczność
Eewelacyjna, duże i wysokie okna gwarantują swietną obserwacje trasy.
5,0
Ergonomia
Nie trzeba podnosić sie z fotela,, żeby coś ustawić/przełaczyć ect.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Volv,o jak na szweda przystało, gwarantuje wysoko wydajne ogrzewanie. Wystarczy przejechać max 500m żeby zaczęło ciepłem wiać. Warto pamiętać o tym, że nawiew jest rozprowadzany po całym aucie (tylnia szyba, nogi wszystkich pasażerów) klimatyzacji nie posiadam.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trzech wielkich Amerykanów/Amerykanki spokojnie na tylniej kanapie sie zmieszczą. ocenę swoją w porównaniu do 3 aut: Ford Scorpio, Explorer i jakieś odejchane BMW którym ostatnio jechałem. Volvo ma zdecydowanie największą przestrzeń.
4,0
Wyciszenie
Silnik dosyć glośno słychać. Pozatym ok.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali ile w danym momencie potrzebuje - od 10 do 15l
5,0
Stosunek jakość/cena
Auta te nie są doceniane w Polsce
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo trwałe części
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Volvo jak sie zacznie psuć, to dla tego,, że o niego nie dbano. Cena cześci niska.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 i 131KM 96kW
[l/100km]