Silnik
: Musiałem remontować, ale teraz pewnie mnie przeżyje.
Karoseria
: Wychodzą ślady korozji
Układ elektryczny
: Po 22 latach kruszeją kable w instalacji silnika
4,0
Całokształt
Ogólnie auto prezentuje się świetnie. Jest potężne, przy hamowaniu pięknie nurkuje (amory ok, nie skacze ;) ). Miejsca sporo, ponad 2000l w bagażniku. Wygodne, przestronne, choć trochę niskie nad głową.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najmocniejsza wersja diesla. Ogólnie trochę głośny, ale t w końcu stary klekot. Ryk tego 6 cylindrowego powoduje odwracanie się wszystkich głów w okolicy i to jest piękne. Mocy wystarcza a moment jest taki, że uciągnie bez problemu 2 tonowy ogon.
Zrobiłem w nim remont kapitalny: głowica, szlif bloku, wału i nowe korbowody. Pompa wtryskowa i wtryski też po regeneracji. Koszt głównie samych części i robocizny zaprzyjaźnionych warsztatów to ponad 6500zł na materiałach z wyższej półki.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych problemów. Auto prawdopodobnie ma coś ok 500tys na liczniku. Łożyska w skrzyni trochę już hałasują, ale bez tragedii. Biegi wchodzą bez problemu. Skrzynia to 4 + nadbieg i trochę brakuje wyższych przełożeń bo przy 100km mam ok 2400obr.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze. Jest miękkie i bardzo zwrotne jak na swoje gabaryty.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto jest przeszklone doskonale. Brak dużych zabudowanych pół, które zasłaniają widoczność. Jednie dla mniej doświadczonych to wysoka maska zasłaniająca widoczność przed zderzakiem.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką co jest potrzebne w trakcie prowadzenia auta.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak filtra kabinowego trochę przeszkadza, zwłaszcza w mieście i na polnych drogach. Trochę słabo też działa mi ogrzewanie, ale może to być przyczyna starej i zatkanej nagrzewnicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym aucie miejsca raczej nikomu nie zabraknie, nawet bagaż nie będzie narzekał :).
4,0
Wyciszenie
Ciałem zaznaczyć przeciętnie, ale to tylko dla tego, że wisko mi chodzi cały czas i szum na wyższych obrotach jest słyszalny w kabinie, ale ma to swój urok
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wpakowałem w silnik ponad 6,5tys to prawie przekroczyło wartość mojego auta, ale poza tym ceny się już unormowały. Legendy o drogim Volvo były racją ale w latach 90. Duża dostępność części używanych a silnik to VW więc nie ma większego problemu. Rozmiar opon jest popularny (195/65r15)
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest toporne, pancerne i bardzo trwałe, ale wiadomo, jak każda maszyna się czasem psuje. Póki co nie narzekam.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryczna antena, tempomat. Tyle u mnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupowanie ponad 20 letniego diesla wiąże się z ryzykiem, że przebieg w ogłoszeniu 160tys km możenie do końca być prawdziwy. Mój miał podobno 360tys a nie miał kompresji.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 122KM 90kW
[l/100km]