Nie istnieje na rynku żaden, ani nowszy ani starszy samochód tak niepodatny na korozję. Ten samochód nie rdzewieje! A jeśli rdza się pojawia znaczy, że miał naprawę blacharską. Do warsztatów jeżdżę wyłącznie na okresowe wymiany materiałów eksploatacyjnych. Bardzo dobre zawieszenie na nasze niezbyt równe drogi. Samochód jest kanciasty i skręca "w miejscu" przez co banalnie prosto się nim manewruje.
Wrażenia
3,0
Silnik
Konstrukcyjnie stary, zaadoptowany od VW 6 cylindrowy rzędowy 2.4. Niezbyt oszczędny. Nie toleruje długotrwałej jazdy z dużymi prędkościami. Generalnie szybko traci kompresję w konsekwencji pojawia się utrudniony rozruch przy mrozach i oczywiście branie oleju. Naprawa główna tak droga, że nieopłacalna. Poza tym, u mnie wystąpiły żadne problemy z drobiazgami wokół silnika.
3,0
Skrzynia biegów
Przy niecałych 400 000 km remont generalny (ca. 3000zł).
5,0
Układ jezdny
Jeśli ma się świadomość, że priorytetem nie jest trzymanie się drogi to rewelacja. Bardzo wytrzymałe i odporne na nasze drogi. Mimo 6 lat użytkowania nie wymaga ingerencji! Odpowiednio sprężyste ale nie twarde, trochę taki tapczan. Dość wysoko zawieszony więc krawężniki, spowalniacze, dziury nie powodują urywania zderzaków, tłumików itp.
Komfort
5,0
Widoczność
Kanciasty, dobrze przeszklony. Paradoksalnie mimo rozmiarów banalnie prosto się nim manewruje (promień skrętu mniejszy niż w większości małych samochodów).
4,0
Ergonomia
Takie stereotypowo szwedzkie podejście - prosto i funkcjonalnie. Po prostu samochód z przed ery cup holderów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok., tyle że częstą przypadłością jest problem z kierunkiem nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla czterech osób z bagażem bardzo wygodnie. No i ten bagażnik...
4,0
Wyciszenie
No trochę za bardzo słychać tego diesla, a przy wyższych prędkościach również szum opływającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie silnik należałoby zadać pytanie jakich napraw? 6 lat użytkowania, przejechane przez ten czas trochę ponad 100 000km, aktualny przebieg ca. 500 000km i do zawieszenia nadal nie ma potrzeby się dotykać. Wymiana rozrządu droga (dwa paski). Spalanie: trasa 8.4l/100km, miasto 9.8l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma 17lat i przebieg ca. 500 000km i jedyne z czym się borykam to przepalające się oświetlenie panelu pod licznikami oraz nie najlepiej działające kierowanie nawiewów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły. Poza oczywiście wadą fabryczną silnka VW (szybka utrata kompresji).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 122KM 90kW
[l/100km]