Auto mało awaryjne, komfortowe , pakowne i wytrzymałe. Części łatwo dostępne niestety zamienniki często bywają mizernej jakości , a oryginały nie są tanie (podejrzewam jednak , że mogą być warte swojej ceny).
Wrażenia
4,0
Silnik
Na gazie mała dziura w mocy przy ruszaniu przy ok 1200obr. Poza tym bardzo elastyczny, zrywny i cichy.
4,0
Skrzynia biegów
Bez uwag.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, dla niektórych może nieco za miękki ale pewnie się prowadzi. Zrobiłem nim ponad 100tys km. i wymieniłem jedynie tuleje na łączeniu wahacza z drążkiem reakcyjnym. Hamulce skuteczne jednak uwaga co do tarcz hamulcowych - zamienniki nie zdają egzaminu po max kilku tys km. przegrzewają się lub wypaczają.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Fotele super nawet dustanse ponad 1000km. nie męczą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Adekwatne do masy i szybkości samochodu. Spore ale gaz wychodzi i tak tyle co w małych dieslach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za nieduże pieniądze można mieć naprawdę duże wygodne i niezawodne auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak zaskakujących usterek.
Jedynie naturalne zużycie.
To co się popsuło nie było montowane przez Volvo np. alarm.
W ciągu 120tys. eksploatacji wymieniaczem już 4 kpl. przewodów wys. napięcia (podobno przy gazie tak się dzieje), łożyska podpory wału (zamienniki) lubią się sypać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana sprzęgała przy ok. 260tys. km. ale bez zaskakującej awarii.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 i 131KM 96kW
[l/100km]