Doskonałe, bezpieczne, sprawne i ekonomiczne auto. Jest to limuzyna klasy średnio-wyższej i to się czuje na każdym kroku. Dużo miejsca, wygoda i aura "nikomu nic nie musisz udowadniać". Komfort jazdy porównywalny z dużo droższymi samochodami. Przedostatnie Volvo z prawdziwego znaczenia. Mimo pomniejszych wad godne polecenia każdemu, kto szuka samochodu nie do oglądania, ale do komfortowego podróżowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciężarówkowy diesel. Dość żwawy, ale niewymuszony, gdy trzeba daje kopa w plecy. Wyraźna turbodziura, rzadko udaje się wyprzedzić bez redukcji. Niemniej można pokazać panu w starej bmce jaki jest zapach dieselowskich spalin
5,0
Skrzynia biegów
Klasyczna pięciobiegówka. Mimo dużego przebiegu skrzynia działa rewelacyjnie. Żadnych problemów. Precyzyjna w porównaniu z moim poprzednim autem, mimo że starsza.
4,0
Układ jezdny
Hamulce wystarczające, ale ciągle mam wrażenie że są za słabe. Zawieszenie - w porównaniu z Megane i Laguną drugiej generacji - poezja. Dobre tłumienie, dość ciche i wytrzymałe. Dobry promień skrętu. Bywa niestabilny w szybkich zakrętach, ale w końcu jest dość wysoki
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała - nic dodać, nic ująć. Duże szyby i lusterka, samochód na planie prostokąta - żadnych problemów z parkowaniem
5,0
Ergonomia
W kufrze można by przewieźć źrebaka - wielki i foremny. Przyciski ok, wszystko tam gdzie powinno być. Po 10 minutach klimatyzację obsługujesz instynktownie. Drewniana kierownica rewelacyjnie leży w dłoniach
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja nie zawsze daje sobie radę - przy temperaturze ok 15 stopni i włączonej klimie można się przeziębić. Przy bardziej skrajnych wartościach (np. -5 i 25 st.C) bardzo dobrze, szybko grzeje i chłodzi. Nawiew na nogi mało skuteczny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest Volvo w połowy lat 90. - wielkie i przestronne. Fotele wygodne nawet w długie trasie
4,0
Wyciszenie
Diesel klekocze do 2000 obrotów, potem nie słychać nic. Powyżej 120km/h słychać pęd powietrza - w Szwecji nigdy nie słyszeli o aerodynamice
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2,5l pojemności to bardzo dobrze. 6,5 litra w trasie, 8 w mieście, średnio 7 l, a autko rozpędza się do setki poniżej 10s
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre egzemplarze można kupić za psie pieniądze - a porównywalne modele z innych marek dużo droższe. Nawet z przebiegiem rzędu 300 tyś. km auto może jeszcze spokojnie zrobić kolejne 100, jeśli nie było zaniedbywane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przebieg oczywiście robi swoje. Wysiadły: automatyczna antena radia, elektryczne podnoszenie szyby pasażera, klakson. Ale to już chyba wszystko. Poprzedni właściciel wymienił przez 310000 tylko stacyjkę kluczyka, opony i amortyzatory. I tak bardzo dobrze. Karoseria świetnie zabezpieczona przed korozją
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 315000km posypał się napinacz pompy. Zimą miałem problemy z odpalaniem - okazało się że świece nie były wymieniane NIGDY. Co prawda auto jeździło w hiszpanii, ale 300000 bezobsługowej jazdy dobrze świadczy o niezawodności
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]