Gdyby dzisiaj 850-tki jeszcze produkowali, stanąłbym pierwszy w kolejce po to auto. Doskonałe pod każdym względem. Przede wszystkim - niezawodne i praktyczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo ładnie wchodzi na obroty, nie sprawia żadnych problemów, pracuje wręcz idealnie. Nie kopci. Pilnować oleju i rozrządu - to warunek długowieczności tej jednostki napędowej.
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna - żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Nie zarzuca, idealnie trzyma się drogi. Sprawdza się doskonale nawet na polskich dziurawych trasach.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogą drażnić tylne słupki i zbyt wysoko poprowadzona krawędź bagażnika. Tak poza tym, ok.
4,0
Ergonomia
Klamki wewnętrzne od drzwi - dziwne. Sterowanie szybami mogłoby się znajdować bardziej pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chcesz mieć saunę? Chwila moment i masz. Klimatyzacja działa bardzo dobrze - czy to lato, czy zima powodów do narzekania nie ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu dużo pisać - miejsca sporo.
5,0
Wyciszenie
Cicho - nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,5 diesel ze stajni Audi, VW - tania jazda.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest źle. W Polsce Volvo nie jest przeceniany i to działa in plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo sporego przebiegu (371 tys.) do dzisiaj nic się nie zepsuło, nie stanęło, nie doprowadziło do szewskiej pasji. Auto jeździ, jeździ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w - przepalanych żarówek do awarii nie zaliczę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]