Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Sedan

Jacek, 12 lat temu
Silnik 2.5 20V 170KM 125kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 298 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo 850 Sedan 2.5 20V 170KM 125kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kultura pracy silnika i układu jezdnego oraz KOMFORT
5,0
Całokształt
Auto dla rodziny - super, dla singla - wyłącznie kolekcjonerskie. Produkcję modelu 850 rozpoczęto w roku 1991 w wersji sedan, z silnikiem 2.5 170 KM. W 1993 roku zaprezentowano wersję kombi. Na rok modelowy 1994 auto poddano drobnym zmianom stylistycznym. Najbardziej zauważalną była zmiana wyglądu przednich reflektorów. Zamiast wielkich prostokątów podobnych jak w modelach 740 i 940 zastosowano bardziej smukły kształt przednich lamp. Z czasem wprowadzano kolejne wersje silnikowe. Wersja 850 T5 otrzymała silnik 2.3 turbo o mocy 225 KM, 240 oraz 250 (wersja R). Wyjątek stanowił rynek włoski gdzie ze względów podatkowych (wysokie koszty ubezpieczenia) oferowano model T5 z silnikiem 2.0 turbo o mocy 211 KM. Skrzynię automatyczną można było zamówić z mocniejszymi silnikami (powyżej 2.0). Pod koniec produkcji w 1996 roku pojawił się silnik diesla R5 z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2.5 140 KM. Podobnie jak jednostka R6 2.4 diesel stosowana w modelach 740/940, silnik ten też pochodził z koncernu Volkswagena, jednak popularność osiągnął dopiero po modernizacji na rok modelowy 1997. Zmieniono m.in. pas przedni, tylne lampy w sedanie, deskę rozdzielczą, boczki drzwi. Wraz z liftingiem nastąpiła zmiana nazwy. Od 1997 roku modele sedan nosiły nazwę S70, a kombi V70. Modele S70/V70 bazujące na modelu 850 produkowano do 2000 roku, kiedy to nastąpiła premiera zupełnie nowych modeli Volvo S60 i V70.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięć cylindrów, benzyna bez doładowania 170 KM co tu dużo się rozpisywać po prostu ma co ciągnąć. Uruchamia się w każdych warunkach - jeżeli masz sprawny akumulator. Nie zdarzyło mi się stanąć przed dylematem nieuruchomionego silnika i jazdy środkami komunikacji miejskiej. Pomimo 300 tys. km przebiegu równiuteńko ciągnie przez cały zakres obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
wrzucasz kolejny bieg i do przodu, kończysz na piątce i suniesz - naprawdę suniesz.
4,0
Układ jezdny
Po naprawie zawieszenia (gałki kierownicze) i wymianie amortyzatorów nie mam się do czego doczepić.
Komfort
5,0
Widoczność
Pomimo tych dobrych kilku metrów długości wiesz jak zaparkować czy najechać na zakręt przy manewrowaniu.
5,0
Ergonomia
Do tej pory nie siedziałem w wygodniejszym fotelu samochodowym tj. od 25 lat. obsługa przełączników oraz czytelność nie stanowi problemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam nadzieje że po naprawie klimatyzacji - muszę wymienić układ na obecnie stosowany czynnik chłodniczy R134a, chłodzenie będzie równie przyjemne jak ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ten akapit pozostawię opisany jednym słowem - super. Mam 190 cm wzrostu i fotel w rewelacyjnie przyjemnym ustawieniu. Pasażerowie - żona i dziecko w foteliku mają naprawdę dużo miejsca - porównywalnie z limuzynami VIP.
4,0
Wyciszenie
Hałas zewnętrzny jest słyszalny przy większej prędkości (pow. 120 km/h) - było nie było to już prawie 20-letnia bryka. Natomiast praca silnika czy układu wydechowego jest wzorcowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Codzienna eksploatacja 2,5 l i 170 KM silnika kosztuje 12 - 15 litrów benzyny czy LPG, serwis i części - to miodzio. Porównałbym pewnie do eksploatacji tak zamierzchłej marki jak Fiat 126p. Potrzebujesz kupujesz, wymieniasz i jeździsz ....
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 1000 euro kupujesz auto którym będziesz jeździł zawsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez rok nie było nic co by mnie zaskoczyło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic ....

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 20V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo 850 Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
1,00 zł
14,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo 850 Sedan