Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Sedan

marian_j, 17 lat temu
Silnik 2.3 T5 225KM 165kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volvo 850 Sedan 2.3 T5 225KM 165kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
3,08
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : rewelacyjne zabezpieczenie antykorozyjne. wytrzymala na dzialanie czasu powloka lakiernicza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : notoryczne klopoty z klimatyzacja
Zawieszenie : extremalnie delikatne
3,0
Całokształt
samochod drogi w utrzymaniu - nie budzi emocji jak np, bmw. na pochwale zasluguje rewelacyjna ochrona antykorozyjna. zachowuje mimo uplywu lat elegancki wyglad. jednak stosunek ceny do oferowanych wlasciwosci jezdnych i eksploatacyjnych psuje caly wizerunek. volvo nie jest tanim samochodem, nalezy sie z tym liczyc. moja niska ocena kosztow - nie jest zlosliwoscia wobec marki - ktos kto szuka prestizowej limuzyny musi sie pogodzic, ze bedzie ona droga. ekonomiczny moze byc miejski samochodzik, a nie 230 konna limuzyna o ciezkim nadowziu.
Wrażenia
4,0
Silnik
T-5 : silnik bardzo mocny i praktycznie bezawaryjny, jednak zuzycie paliwa jest przerazajace. w trasie nie da sie zejsc ponizej 9 litrow, w miescie ponizej 12l. przy ostrej jezdzie bedzie bardzo drogo. bardzo dobre przyspieszenia, chociaz... patrz punkt : uklad jezdny...
4,0
Skrzynia biegów
Automat : zmienia biegi bez wyraznych szarpniec. uzytkowalem auto przez 5 lat, nie mialem zadnych usterek. bardzo dobrze sprawuje sie tryb zimowy - podjechanie po lodzie pod gorke przy dobrych oponach nigdy nie stanowilo problemu.
2,0
Układ jezdny
wspomaganie kierownicy : zbyt lekko dziala, nie daje w ogole czucia co sie dzieje z kolami - stad - woz kiepsko jezdzi po zakretach. ogolnie na kiepskich drogach samochod "myszkuje". naped : przy napedzie na przod, podczas ostrego przyspieszania, kola lataja na boki, kiepsko sie trzyma drogi, moje doswiadczenie wykazuje, ze naped na tyl przy duzym zapasie mocy jest o niebo lepszy. Hamulce: duza masa pojazdu i jazda po miescie - jeszcze ostra i wymiana klockow nadzwyczaj czesto - za czesto. bardzo szybko zuzywaja sie okropnie dorgie tarcze hamulcowe. same hamulce nie zachwycaja, pozwalaja wprawdzie dobrze dozowac sile hamowania, ale nie jest to bmw czy mercedes. Zawieszenie : extremalnie delikatne - regularne klopoty z tulejami, wahaczami - wymiana bardzo droga.
Komfort
5,0
Widoczność
kanciaste nadwozie - widac skrajne punkty, znakomite lusterka wsteczne - kierowcy jest asferyczne. widocznosc do tylu (sedan) zaskakujaco dobra.
4,0
Ergonomia
niespecjalnie wygodny podlokietnik z przodu. regulacja wysokosci foteli (kolyskowa) jak i klamki drzwi rowniez wymagaja przyzwyczajenia. wlaczniki, przyciski i sterowanie na swoim miejscu i bardzo intuicyjne w obsludze. szkoda, ze ogrzewanie foteli nie jest regulowane jak w BMW czy VW.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzajca (klimatronic) : nie jest specjalnie wydajna do tego bardzo awaryjna. regularnie mialem z nia klopoty. przy kolejnej usterce mialem okazje sprawdzic sam nawiew - dziala zaskakujaco dobrze - i nawet chlodzi - mimo niedzialajacej klimatyzacji zapewnial niezle przewietrzenie pojazdu. ocena 3 - gdybym nie znal innych samochodow tej klasy - moze dlabym wiecej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dobra - chociaz nie da sie znalezc pozycji za kierownica by miec wyprostowane nogi. duzo miejsca nad glowa i ustawna kierownica (pion/poziom) - nie bedzie zaslaniac wskaznikow. tyl : tragedia - tylko dla dzieci lub niskich osob - mialem wersje z szyberdachem - co zabiera troche dachu i nie lubilem siedziec z tylu tego samochodu (wzrost mam 186 cm). glowa dotykalem podsufitki i czulem jakos bliskosc dachu - co dawalo poczucie dyskomfortu ! na miejsce na kolana nie mozna sie uskarzac - lepiej niz u konkurencji.
4,0
Wyciszenie
co mozna napisac o wyciszeniu - jezdzilem cichszymi samochodami.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie paliwa bardzo wysokie. miasto : grzeczna jazda - min.12 l ostra jazda - min.16 l do 18 l. trasa - autobahna - min. 8 l max. 24 l / 100 (jazda caly czas powyzej 200 kmh) trasa - zwykle drogi : min.9l a srednio 13. l ceny przegladow i serwisu oblednie wysokie. dochodzaca awaryjnosc powoduja, ze samochod jest drogi w utrzymaniu.
2,0
Stosunek jakość/cena
samochod nie jest wart swojej ceny. w sumie chyba tylko fan i wielbiciel marki moze sie skusic na ten samochod. fakt, ze mimo wieku do dzisiaj moze wygladac atrakcyjnie. ogromne koszty serwisu. denerwujacy fakt, ze podzespoly sa wymieninane w calosci bez naprawiania ich - wpradzie oferuja mozliwosc oddania czesci do regeneracji - ale kto bedzie czekal na pompe przez kilka tygodni, zostawiajac woz na kolkach, a cena jest niewiele nizsza od nowej ! przy wymianie - nie dostawalem nigdy starych czesci - tlumaczono to wymaganiami centrali volvo i ochrona srodowiska ! ogolnie klopoty i serwis 850 - spowodowaly, ze juz nigdy nie kupie volvo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypienia plastikow wnetrza, przepalajace sie zarowki tablicy przyrzadow, zacinajace sie zawiasy drzwi. nieodporna na zuzycie tapicerka welurowa. krzywiaca sie i odklejajaca sie z czasem oslona poduszki powietrznej pasazera - wygladala okropnie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
regularne klopoty z klimatyzacja, regularne naprawy zawieszenia i ukladu kierowniczego, podatna na awarie pompa wspomagania ukladu kier. bardzo kosztowny w naprawie lacznik elastyczny ukladu wydechowego z kolektorem wydechowym silnika. wymiany czujnikow dla abs´u i skrzyni biegow.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 T5 225KM 165kW [l/100km]

Średnie zużycie
15,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
24,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 850 Sedan