Karoseria
: rewelacyjne zabezpieczenie antykorozyjne. wytrzymala na dzialanie czasu powloka lakiernicza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: notoryczne klopoty z klimatyzacja
Zawieszenie
: extremalnie delikatne
3,0
Całokształt
samochod drogi w utrzymaniu - nie budzi emocji jak np, bmw.
na pochwale zasluguje rewelacyjna ochrona antykorozyjna.
zachowuje mimo uplywu lat elegancki wyglad. jednak stosunek ceny do oferowanych wlasciwosci jezdnych i eksploatacyjnych psuje caly wizerunek.
volvo nie jest tanim samochodem, nalezy sie z tym liczyc. moja niska ocena kosztow - nie jest zlosliwoscia wobec marki - ktos kto szuka prestizowej limuzyny musi sie pogodzic, ze bedzie ona droga. ekonomiczny moze byc miejski samochodzik, a nie 230 konna limuzyna o ciezkim nadowziu.
Wrażenia
4,0
Silnik
T-5 : silnik bardzo mocny i praktycznie bezawaryjny, jednak zuzycie paliwa jest przerazajace. w trasie nie da sie zejsc ponizej 9 litrow, w miescie ponizej 12l. przy ostrej jezdzie bedzie bardzo drogo.
bardzo dobre przyspieszenia, chociaz... patrz punkt : uklad jezdny...
4,0
Skrzynia biegów
Automat : zmienia biegi bez wyraznych szarpniec. uzytkowalem auto przez 5 lat, nie mialem zadnych usterek. bardzo dobrze sprawuje sie tryb zimowy - podjechanie po lodzie pod gorke przy dobrych oponach nigdy nie stanowilo problemu.
2,0
Układ jezdny
wspomaganie kierownicy : zbyt lekko dziala, nie daje w ogole czucia co sie dzieje z kolami - stad - woz kiepsko jezdzi po zakretach. ogolnie na kiepskich drogach samochod "myszkuje".
naped : przy napedzie na przod, podczas ostrego przyspieszania, kola lataja na boki, kiepsko sie trzyma drogi, moje doswiadczenie wykazuje, ze naped na tyl przy duzym zapasie mocy jest o niebo lepszy.
Hamulce: duza masa pojazdu i jazda po miescie - jeszcze ostra i wymiana klockow nadzwyczaj czesto - za czesto. bardzo szybko zuzywaja sie okropnie dorgie tarcze hamulcowe. same hamulce nie zachwycaja, pozwalaja wprawdzie dobrze dozowac sile hamowania, ale nie jest to bmw czy mercedes.
Zawieszenie : extremalnie delikatne - regularne klopoty z tulejami, wahaczami - wymiana bardzo droga.
Komfort
5,0
Widoczność
kanciaste nadwozie - widac skrajne punkty, znakomite lusterka wsteczne - kierowcy jest asferyczne. widocznosc do tylu (sedan) zaskakujaco dobra.
4,0
Ergonomia
niespecjalnie wygodny podlokietnik z przodu. regulacja wysokosci foteli (kolyskowa) jak i klamki drzwi rowniez wymagaja przyzwyczajenia.
wlaczniki, przyciski i sterowanie na swoim miejscu i bardzo intuicyjne w obsludze. szkoda, ze ogrzewanie foteli nie jest regulowane jak w BMW czy VW.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzajca (klimatronic) : nie jest specjalnie wydajna do tego bardzo awaryjna. regularnie mialem z nia klopoty. przy kolejnej usterce mialem okazje sprawdzic sam nawiew - dziala zaskakujaco dobrze - i nawet chlodzi - mimo niedzialajacej klimatyzacji zapewnial niezle przewietrzenie pojazdu. ocena 3 - gdybym nie znal innych samochodow tej klasy - moze dlabym wiecej.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dobra - chociaz nie da sie znalezc pozycji za kierownica by miec wyprostowane nogi. duzo miejsca nad glowa i ustawna kierownica (pion/poziom) - nie bedzie zaslaniac wskaznikow.
tyl : tragedia - tylko dla dzieci lub niskich osob - mialem wersje z szyberdachem - co zabiera troche dachu i nie lubilem siedziec z tylu tego samochodu (wzrost mam 186 cm). glowa dotykalem podsufitki i czulem jakos bliskosc dachu - co dawalo poczucie dyskomfortu ! na miejsce na kolana nie mozna sie uskarzac - lepiej niz u konkurencji.
4,0
Wyciszenie
co mozna napisac o wyciszeniu - jezdzilem cichszymi samochodami.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie paliwa bardzo wysokie.
miasto : grzeczna jazda - min.12 l
ostra jazda - min.16 l do 18 l.
trasa - autobahna - min. 8 l
max. 24 l / 100 (jazda caly czas powyzej 200 kmh)
trasa - zwykle drogi : min.9l a srednio 13. l
ceny przegladow i serwisu oblednie wysokie. dochodzaca awaryjnosc powoduja, ze samochod jest drogi w utrzymaniu.
2,0
Stosunek jakość/cena
samochod nie jest wart swojej ceny. w sumie chyba tylko fan i wielbiciel marki moze sie skusic na ten samochod. fakt, ze mimo wieku do dzisiaj moze wygladac atrakcyjnie.
ogromne koszty serwisu. denerwujacy fakt, ze podzespoly sa wymieninane w calosci bez naprawiania ich - wpradzie oferuja mozliwosc oddania czesci do regeneracji - ale kto bedzie czekal na pompe przez kilka tygodni, zostawiajac woz na kolkach, a cena jest niewiele nizsza od nowej !
przy wymianie - nie dostawalem nigdy starych czesci - tlumaczono to wymaganiami centrali volvo i ochrona srodowiska !
ogolnie klopoty i serwis 850 - spowodowaly, ze juz nigdy nie kupie volvo.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypienia plastikow wnetrza, przepalajace sie zarowki tablicy przyrzadow, zacinajace sie zawiasy drzwi.
nieodporna na zuzycie tapicerka welurowa.
krzywiaca sie i odklejajaca sie z czasem oslona poduszki powietrznej pasazera - wygladala okropnie.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
regularne klopoty z klimatyzacja, regularne naprawy zawieszenia i ukladu kierowniczego, podatna na awarie pompa wspomagania ukladu kier. bardzo kosztowny w naprawie lacznik elastyczny ukladu wydechowego z kolektorem wydechowym silnika. wymiany czujnikow dla abs´u i skrzyni biegow.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 T5 225KM 165kW
[l/100km]