Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Sedan

Peterman, 15 lat temu
Silnik 2.0 20V Turbo 210KM 154kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo 850 Sedan 2.0 20V Turbo 210KM 154kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jednostka napędowa praktycznie nie do zdarcia.Stosunek apetytu na paliwo do kultury pracy, mocy i frajdy jaką daje jest conajmniej zadawalający :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : W niektórych modelach występują tzw. zimne luty w komputerze ABSu
5,0
Całokształt
Ogółem bardzo dobry, niezawodny, mocny i przede wszystkim bezpieczny samochód. 850 nie jest samochodem popularnym więc wybierając ten model nie popadniemy w monotonność. Komfort jest na bardzo wysokim poziomie, spalanie i utrzymanie nie powoduje większego deficytu w naszym portfelu.Oczywiśnie nie ma mowy o rdzy, cały samochód jest ocynkowany.Oryginalne lakiery są bardzo trwałe i mimo wielu lat zachowują swoją głęboką barwę. Volvo ogólnie są złodziejoodporne, ale mimo to są dobrze zabezpieczone przed osobami niepowołanymi. Z całego serca zachęcam do przeżycia przygody pt. Volvo. Niektórzy mówią że Volvo to nie tylko marka ...ale i styl życia....i chyba coś w tym jest :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała 5 cylindrowa, turbodoładowana jednostka Volvo. Kultura pracy, dźwięk i osiągi widlastej ósemki, spalanie rzędowej czwórki :) Oczywiście nie ma mowy o braniu oleju czy czymś w tym rodzaju. Przebiegi typu 500-700.000km są czymś normalnym dla tych silników. Wiele egzemplarzy ma kręcone liczniki (łatwo to sprawdzić przez interfejs diagnostyczny) poniewaz przebieg nie idze w parze ze stopiem zuzycia materiałów.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia i sprzęgło (w T5 fabrycznie wzmocnione) nie wybaczają błędów, wystarczy lekkie niedociągnięcie sprzęgła i już skrzynia zgrzyta...trzeba o tym pamiętać i poprostu się przyzwyczaić. Poza tym o chodzi w miarę lekko i precyzyjnie, biegi są dobrze zestrojone.
5,0
Układ jezdny
TRACS pomaga przy ruszaniu ale nie ma rewelacji ( w końcu to stara technologia). Zawieszenie ogółem lekko sztywne, sportowe, ale mimo to bardzo komfortowe, nie ma mowy o strachu przy wchodzeniu w zakręt, samochód prowadzi się bardzo pewnie. Jak na polskie drogi to elementy zawieszenia dosyć trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
lusterka boczne i lusterko wsteczne trosze inaczej odbijają...jest to lekko utrudniające manewrowanie, poza tym to wszystko dookoła ładnie widać. Autko jest kanciaste więc łatwo je wyczuć.
5,0
Ergonomia
100% Volvo w Volvo. To poprostu trzeba lubieć, kanciaste wnętrze może nie powala wyglądem, ale jeśli chodzi o ergonomię to nie ma sobie równych ... po 3 minutach wewnątrz znamy na pamięć położenie każdego guziczka (a jest ich spoko). Fotele niczym w luksusowym pokoju gościnnym...kto siedział ten wie :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronic w lato naprawde dobrze daje radę natomiast w zimie wnętrze błyskawicznie się nagrzewa, a przez podgrzewane fotele wszystkie kobiety czują się jak w niebie (nie wiem jak ... ale to naprawde na nie działa =] ). Na pochwałę również załuguje regulacja strumienia powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawde niewiele samochodów może się poszczycić taką ilością miejsca. Bez problemu podróżować może 5 dorosłych osób + naprawdę wielka przestrzeń bagażowa z możliwością jej powiększenia przez położenie tylnich foteli.
5,0
Wyciszenie
przy 120 km/h słychać tylko muzykę z wieży, szum wiatru i od czasu do czasu CB Radio :) Nie ma mowy o trzeszczących plastikach, poluzowanych śrubach itp.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety rozchodzą się plotki że volvo chleją a ceny części są wręcz kosmiczne. Nie wiem jak to wygląda w przypadku innych modeli ale spalanie mojej 850 jest na poziomie opla czy volkswagena z silnikiem 1.8. Na trasie średnie 8,5l. Miasto 11,5l (w zimie +1l). Cykl Mieszany ok10l. jak na 5cyl, poj.2000ccm i 211KM to moim zdaniem naprawde niewiele. Oczywiście mowa tu o rozważnej jeźdźie...gdy chcemy wykopcic jakąś Betę na skrzyżowaniu to potrafi i 16 łyknąć :) ale z czasem przestaje to bawić bo brakuje konkurencji :) Co do części to wcale sie są takie drogie...elementy eksploatacyjne na poziomie innych marek... ale jak chcemy by nasze Volvo jeźdźiło jak należy to lepiej dopłacić te 20-30% i kupić oryginalne części,a nie chińskie zamienniki. Podobno szwedki są wrażliwe na tanie części
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 14 latach i 240.000km padły 4 rzeczy: -linka z elektrycznego fotela (koszt naprawy: 15min naszego czasu) -czujnik położenia pedału hamulca (30 min roboty) -sonda lambda (100zł zamiennik/ 400 oryginal boscha + 15 min roboty) - podgrzewanie siedzenia kierowcy ( 1,5h roboty)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie stwierdzono :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V Turbo 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 850 Sedan