otrzebujesz dużego, wygoniego i sprawiającego radość auta dla rodziny - BIERZ VOLVO 850 !!!!! szczerze polecam i zachęcam !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
znakomity silnik, pomimo sporego przebiegu (faktycznie ma 100tys więcej) chodzi idealnie. Bardzo "dieslowski" na zimno i wolnych obrotach a potem jak benzyniak. Przyspieszenie znakomite, elastyczność wzorowa. Nie jest to wyścigówka (duża masa) ale powyżej 2tys obr wbija w fotel.
5,0
Skrzynia biegów
najmniejszych uwag
4,0
Układ jezdny
twardy, nie buja (pies i dziecko nie chorują) na zakrętach dobrze trzyma nawet przy dużych prędkościach. Nic nie stuka i nie puka.
Komfort
5,0
Widoczność
jak w akwarium, pełny ogląd sytuacji, łatwo wyczuć "końcówki" samochodu
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki, podłokietnik, fotele z pełną regulacją (także lędźwiową kierowcy i pasażera !) b. komfortowo, można przejechać 1000km bez bólu pleców i drętwienia nóg. Jedyne mankamenty to: włącznik halogenów w dziwnym miejscu, brak płynnej regulacji prędkości wycieraczek, w moim modelu brak elektr regulacji świateł.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
niestety uszkodziłem chłodnicę klimy i całe lato nie działała. Na szczęści wentylacja jest b. wydajna i dało się jakoś wytrzymać - wentylator na 3-4 biegu b. głośny
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
salonka !!!!! miałem juz różne kombi ale to.....autobus. Ostatnio udało mi się zmieścić 6 osobową rodzinę, dużego psa i bagaze dla wszystkich i nikt nie nazekał na brak komfortu
4,0
Wyciszenie
zimny silnik i na wolnych obrotach klekocze, potem cichnie zupełnie - jak w benzyniaku. Przy szybkości 120-140 słychać tylko szumy powietrza (SZUMY! )- bo to kanciaste bydlę :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
B. oszczędny diesel jak na taka pojemność, gabaryt i masę. poruszam się głównie na trasie (120-140km/h) i w mieście (ok 30%) nie mogę wydusić więcej niż 6.7 i mniej niż 6.1 l/100km. Na pełnym baku OK 1000km
4,0
Stosunek jakość/cena
dałem w sumie z opłatami prawie 19,5tys ale trafiłem w b. zadbany egzemplaż no i TDI :-)))) i dał bym tyle jeszzce raz ! TYLKO te ceny części :-( za to b. dostępne)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeszczy tylna klapa (plastiki - mocowanie osłony) ale tak mają podobno wszystkie 850kombi, pozatym nic nie szwankuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
kupiłem zadbany egzemplaż, regularnie serwisowany więc nic nie szwankuje, nie stuka, puka itp. Serwisant twierdzi, że na tym silniku zrobię spokojnie 500tys a może i 800tys km. Jedyne to przy wymianie komplatnego rozrządu (uwaga komplet z pompą wody i wymiana to 1300-1500pln !) musiałem zmienić rozwulkanizowane kołopasowe (600pln :-((()
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]