Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Kombi

tomku, 14 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 448 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo 850 Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
3,69
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ale to Audi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Padła maglownica. Zarówno w tym jak i starszym modelu jakoś pechowo wspomaganie kierownicy wymagało regeneracji co jest kosztowne (ok.1000 zł) i nie jest to już taki sam komfort
Zawieszenie : Siadają sprężyny. Padł jeden amortyzator
Układ hamulcowy : Problemy z abs\'em i hamulcem ręcznym.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
To chyba najlepszy element w tym aucie. (No ale to nie silnik Volvo.)
4,0
Skrzynia biegów
Trochę krótka dwójka, i jakby brakowało szóstki, ale to zapewne subiektywne odczucie.
3,0
Układ jezdny
Założyłem minimalnie wyższe opony, ale i przy standardowych auto nie trzyma się zakrętów (zarzuca mocno tył już przy 90km/h) i wyrzuca z foteli.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w starszych Volviakach do około głowy chociaż w 240 było lepiej.
4,0
Ergonomia
Dla wysokich trochę daleko do dźwigni biegów.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Od początku nie działa dobrze regulacja temperatury. Klimatyzacja rozszczelniła się zupełnie po około roku i teraz nie działa (koszty na prawy są nieopłacalne). Teraz nawiewy działają jak chcą. Zimą problemy z nawiewem na szybą przednią i z nagrzaniem wnętrza do komfortowej temperatury. Przy 20-30 stopniowych mrozach w ogóle nie można nagrzać wnętrza. Oj nie było tego problemu w 25-letniej już 240-tce.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Po regeneracji maglownicy słychać bardziej silnik. Może to inna przyczyna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najlepsze efekty spalania osiągałem w górach i podczas dynamicznej jazdy z hamowaniem silnikiem (ten silnik chyba nic nie spala przy hamowaniu?). Przypomnę, że silnik ma już blisko pół bańki, ja robię jakieś 30000 rocznie, a oleju między zmianami nie miałem potrzeby dolewać. W zasadzie wymieniam olej, napełniam bak i nie myślę o samochodzie. Części raczej drogie i nie zawsze są zamienniki (np. jedna z trzech poduszek pod silnik padła - koszt części 475zł + wymiana), ale na szczęście awarii prawie niema.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik wycieraczki tylnej padł. Czujnik abs\'u prawy przód padł - nowy jakieś kosmiczne pieniądze, a jeszcze nie trafiłem na używany. Olać abs! ogranicznik w drzwiach jeden padł (100zł + wymiana), ale teraz i części robią widocznie w Chinach bo już go słychać.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zregenerowane wspomaganie nie napawa optymizmem na jego długowieczność. Sprężyny z tyłu już siadają i siadł jeden amortyzator.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 850 Kombi