Uwielbiam moje volvo.
Już zaczynam się martwić na co go wymienię, kiedy jego czas się skończy :(
Nie wiem czy inne auto mu dorówna..:D
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy 2000 obrotów wciska w fotel.
Może nie da się nim wyprzedzić na swiatłach najnowszych meroli ale resztę bierze spokojnie :)
Pracuje cicho, nie żaden tam traktor.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie sprawia żadnych problemów, biegi wchodzą dobrze, przełożenia są dość długie, czwórka spokojnie starcza do setki.
4,0
Układ jezdny
Jedyny mankament to mała oś skrętu. Auto jest duże, w związku z czym trzeba się trochę nakręcić, żeby nim zawrócić. Do parkowania też trzeba się przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelka! W BMW trzeba było odwracać się przy zmianie pasa, lusterka nie obejmowały wszystkiego.. Tutaj, mimo że auto o wiele większe, widać wszystko. Odczuwam to jako ogromny komfort jazdy :)
Okna z przodu i z tyłu wielkie, nic nie zasłania.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić - wygodnie, pod ręką, poza tym pełna elektryka załatwia wszystko!
Ogromny podłokietnik z przodu spisuje się rewelacyjnie. Regulacja foteli (w tym lędźwiowa) sprawia, że długa jazda nie męczy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o ogrzewanie, to tylko przeciętnie. Pierwsza sprawa, to nie działa ogrzewanie na nogi - może w tym cały problem, aczkolwiek mam wrażenie, że w aucie jest albo za zimno albo za gorąco. Nie da się wyregulować odpowiedniej temperatury. Przy szybszej jeździe z kratek dmucha gorąc, jak zwalniam robi się chłodno :)
Latem zdecydowanie lepiej - dwustrefowa klima o wiele lepiej sprawdza się gdy chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Prawdziwy 5-osobowy wóz. Nie żadne tam 4 i pół.
Z tyłu dużo miejsca nad głową i na nogi.
Z przodu luźniutko. Po prostu super.
Trzy foteliki dla dzieci mieszczą się spokojnie, a jeśli trafi się egzemplarz z wbudowanym w podłokietnik fotelikiem - prawdziwa pełnia szczęscia! Zdecydowanie polecam.
Aha, należy zauważyć jeszcze fakt, iż bagażnik w kombiaku jest OGROMNY i całkiem płaski. Rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Nie narzekam, jak już wspomniałem to nie traktor, więc nie hałasuje jakoś specjalnie.
Trochę męczą mnie odgłosy wewnątrz, plastiki czasem zaskrzypią, raz na jakiś czas odezwie się wentylator.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie, jest nieźle. Latem w trasie jedynie 6 litrów ropy, zimą najwięcej pali 8,6.
Dla porównania BMW z silnikiem 1,6 na gaz spalało od 10 do 18 l gazu. Komfort nieporównywalny.
Ceny przeglądów itp. są wysokie. W porównaniu do BMW koszt takiego np rorządu był ponad 3-krotnie wyższy.
Przy zmianie oleju też odczuwam różnicę, trochę więcej go wchodzi :)
Ale komfort jest niezaprzeczalny, więc coś za coś. Jak to w życiu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z 1996 roku z klimatyzacją 2-strefową, ABS-em, komputerem pokładowym, pełną elektryką (szyby przód, tył, lusterka), podgrzewanymi lusterkami,
tapicerką welurowo-skórzaną /zupełnie nie zniszczoną/, fotelikiem w podłokietniku oraz alufelgami - kosztowało mnie całe 11800 :)))
Zero rdzy, zadbane i ogromne wnętrze, duży i ekonomiczny silnik...
A pomyśleć, że w tej cenie mogłem nabyć
forda mondeo albo renault lagunę.... he he..
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co się zepsuło w ciągu roku?
- sprzedawca nie ujawnił usterki w klimatyzacji
po nabiciu działała przez 2 miesiące. Temat nie jest jeszcze zamknięty, ponieważ skończyło się lato, chłodzenie nie było potrzebne.
- nie działa nawiew na nogi.
- w chłodne dni opada klapa od bagażnika.
- padł ogranicznik drzwi przednich.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Maglownica i wahacz. Najdroższe co mnie spotkało.
Koszt naprawy ok. 800+200 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]