W tym samochodzie generalnie liczy się bezpieczeństwo (sips i airbagi) oraz moc silnika, która w dużym stopniu również przyczynia się do dynamicznej, a bezpiecznej zarazem jazdy. Zdecydowanie twarde zawieszenie powoduje lekki dyskomfort na polskich drogach, ale generalnie jest to sportowa limuzyna, a kombi.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów teraz zachowuje się wspaniale, ale po zakupie auta wymagała regeneracji.
5,0
Układ jezdny
Twarde, sportowe zawieszenie, super jazda ale nie na polskich drogach
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność zachowana
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima ok, ogrzewnie także, chwalę również podgrzewane fotele
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzi się świetnie, fotele są wyprofilowane w taki sposób, że nawet wielogodzinna jazda nie powoduje żadnych nieprzyjemności. Kanapa dla pasażerów też jest super, a i oni mają też sporo miejsca, nawet gdy kierowca ma fotel posunięty maksymalnie do tyłu
4,0
Wyciszenie
Muszę przyznać podczas prędkości powyżej 200 km na h podmuchy stają się zauważalne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
taki silnik musi coś jeść
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że jakość Volvo 850 R w stosunku do swej ceny jest wprostproporcjonalna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystkie elementy dodatkowego wyposażenia - elekrtycznie ustawiane i podgrzewane fotele, el. szyby, el. i podgrzewane lusterka oraz szyberdach do dziś działają bez zarzutu.