Silnik pozbawiony wad i przyspieszenia. Mój niestety bez turbiny...
4,0
Skrzynia biegów
W sumie dobrze, tylko ciężko wchodzi 1 i 2. Bez zgrzytów i wypadania.
4,0
Układ jezdny
W zasadzie bez uwag. Skręt 9,8m to w porównaniu z innymi autami tych gabarytów zawracanie w miejscu (CC ma promień skrętu 9,3m!)
Trochę buja na dużych nierównościach, ale mój ma jeszcze sztywny most z tyłu. Poźniej przy niezależnym zawieszeniu już nie buja.
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium. Wyczyszczone...
5,0
Ergonomia
Wszystkie wyłączniki tam, gdzie powinny być. Plecy nie bolą, nogi można wygodnie wyprostować. A że przycisk awaryjnych w niewygodnym miejscu? Cóż, nie jest to "guzik do dziękowania" tylko włącznik uruchamiany w razie awarii. I wtedy nie ma problemu z jego obsługą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepło i sucho. Jaka para na szybach?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autobus dalekobieżny.
4,0
Wyciszenie
Bez przesady, toż to stary diesel jest. Cicho nie będzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1300kg przy prędkości podróżnej 120km/h = 7l. Można mniej?
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba mieć nierówno pod sufitem, by kupować nowego fiata panda za 26 tysięcy złotych w wersji podstawowej. 20 letnie volvo 760 kosztuje dziesięć razy mniej a zawiera w standardzie: wspomaganie, pełną elektrykę (w tym podgrzewane siedzenia i w wersjach skandynawskich podgrzewacz filtra paliwa), regulację kierownicy i fotela kierowcy (często elektryczne z pamięcią), ABS i poduszka kierowcy. Poza tym w standardzie zawiera się również nieprzeciętne bezpieczeństwo. A to jest bezcenne...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakie drobiazgi? Że żarówka się przepaliła? O innych nie wiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 112KM 82kW
[l/100km]