Inne
: Brak poważnych usterek po 20 latach i przy sporym przebiegu.
5,0
Całokształt
Ciężko tu komentować. Trzeba tego samochodu chcieć i lubieć nim jeździć. Jest przyjemnie specyficzny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość głośny na zewnątrz, w środku wszystko OK. Elastyczny, oszczędny no i ten \"grzechot\" 6- cylindowego Turbodiesla.
Silnik wrażliwy na stan układu chłodzenia, pękniecie węża trzeba szybko (bardzo :) ) diagnozować inaczej głowica mówi pa, pa.
4,0
Skrzynia biegów
Mam 5 biegowy manual i jest Ok. Skrzynia, a właściwie tylni most jest krótki co mi przy dość częstym ciagnięciu przyczepy nie przeszkadza.
4,0
Układ jezdny
Miekko i wygodnie, może troche za miękko. ABS ciągle działa, czasem reaguje lepiej niż w nowych wynalazkach.
Komfort
5,0
Widoczność
No comment.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń, wszystko na swoim miejscu - jak się człowiek przyzwyczai.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak ta lala, 20 letnia w pełni automatyczna kilmatayzacja jest ciągle w pełni sprawna. Ogrzewanie postojowe też się sprawdza (oryginalny Ardic Volvo Aero).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest duży :)
4,0
Wyciszenie
Może być.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Waży to to puste 1.5T, pali 7-7.5 l/100 km w cyklu mieszanym z przewaga miasta. Czego wiecej chcieć. Części tanie jak się poszuka, budowa prosta jak cepa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Czego chcieć więcej, samochód w doskonałym stanie i w pełnym wyposażeniu kupiłem za 3 kpn.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymienione wisko, rozrząd i oleje :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD Interc. 116KM 85kW
[l/100km]