Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 760 Kombi

marwsk, 15 lat temu
Silnik 2.4 TD Interc. 116KM 85kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 600 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo 760 Kombi 2.4 TD Interc. 116KM 85kW 1987-1992 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : trwalosc. 600tys km a auto wyglada jak by mialo max 1/3 tego. skory w stanie niemal idealnym, wiekszosc powlok lakierniczych oryginalnych, zero rdzy.
5,0
Całokształt
to jest auto do kochania. dla pasjonata. dla kogos kto szuka czegos wyjatkowego. pelne wyposazenie, we wnatrzu czuc klasa srednia wyzsza: cala podsufitka i slupki drzwiowe obite czyms miekkim. wstawki na drzwiach z czegos miekkiego:P skora, klima, abs, pelna elektryka. szkoda,ze takich aut juz nie ma:(
Wrażenia
5,0
Silnik
jak na diesla z tamtych lat rewelacja. 6cio cylindrowy silnik o przepieknym rasowym brzmieniu. cieszy ucho przy przyspieszaniu. zeby jechac trzeba go jednak troche rozkrecic: 3-3,5 tys obrotow dowyprzedzania to koniecznosc, choc do spokojnej jazdy miejskiej 2-2,5 w zupelnosci wystarczy. ocena 5 za dzwiek silnika i parametry techniczne:)
5,0
Skrzynia biegów
dosc dlugi skok lewarka, ale mimo ogromnego przebiegu dziala bez zgrzytow i wyjatkowo precyzyjnie. niesamowita sprawa jest overdrive (nadbieg) wlaczany elektrycznie za pomoca przycisku na lewarku biegow. bardzo fajne na dlugiej trasie. zawsze kilka ruchow reka mniej. ocena 5 za nadbieg i precyzje:)
5,0
Układ jezdny
opinia moze wydawac sie nie do konca miarodajna poniewaz auto stoi na oponach maxis robionych gdzies w chinach. na dlugich zakretach prowadzenie pierwsza klasa. nic sie nie wychyla, nawet przy bardzo duzych predkosciach pozostaje stabilne, prowadzi sie jak po sznurku. jedynie przy szybkich zmianach kierunku czuc iz tylna os odchodzi. byc moze to wina ww opon. skret jak w aucie klasy miejskiej. rewelacja. parkowanie nie jest najmniejszym problemem.
Komfort
5,0
Widoczność
auto jest duze, acz dobrze oszklone, bez zastrzezen.
4,0
Ergonomia
wszystko w jak najlepszym porzadku, nie ma zbyt wielu przyciskow mimo, iz wyposazenie bogate. swiatla uruchamiaja sie po przekreceniu kluczyka, antena jest elektryczna. jedyne co drazni mnie w tym aucie to umiejscowienie przelacznikow do szyb. niby standardowo, ale czesto zamiast przednich opuszczam tylne. za to ocena 4:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja automatyczna. moje auto nie ma sprezarki do klimy, wiec na ta chwile nie moge wypowiadac sie nad skutecznoscia chlodzenia, acz tryb auto dla wentyratora dziala bardzo dziwnie, co by nie robic zawsze wieje prawie na maxa. ogolna ocena 4:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to klasa sama w sobie, osoby wzrostu 1,9m nie beda narzekac ani na przednich, ani na tylnych fotelach. po zlozeniu tylnej kanapy w aucie mozna bez obaw spac nawet w dwie osoby (po zlozeniu rowna podloga). 3 osoby na tylnej kanapie zniosa komfortowo nawet dluga podroz.
5,0
Wyciszenie
mimo,ze auto z zewnatrz jest glosne wewnatrz pozostaje nadzwyczaj ciche. 5cm pianki oddzielajace silnik i cala podloge robia swoje. obojetnie czy masz na liczniku 120 czy 160km/h, w aucie nadal jest porownywalna glosnosc. przy 140-160km/h nadal mozna rozmawiac nie podnoszac glosu. przy 100km/h jazda to po prostu bajka:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9 litrow w miescie i 7,5 w trasie na tak duze auto wydaje sie byc rozsadnym spalaniem. ceny czesci w wiekszosci nie sa duze i zwykle latwo dostepne. silnik to przeciez zwykly vw. jedynie co mnie troche zasmucilo to cena rozrzadu oscylujaca w granicach 700-1000zl + wymiana (dwa paski rozrzadu, napinacz, rolka prowadzaca, pompa wody). reszta w jak najbardziej akceptowalnych granicach.
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniadze nic lepszego znalezc sie nie da. w124 i bmw tds w porownywalnym stanie i wyposazeniu beda kosztowac przynajmniej dwa razy tyle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy aucie z tak duzym przebiegiem wiekszosc elementow wnetrza byla juz rozbierana - moze trzeszczec. wymiany zwykle wymagaja zarowki oswietlenia deski rozdzielczej (w moim przypadku zarowki w oprawie dostepne tylko w serwisie volvo po ok 30zl/szt - 6-7 sztuk). osobiscie kupilem zarowki wsuwane, polamalem stare zarowki i oprawki i jakos zmontowalem w calosc. dziala juz dlugo. innych wad nie zauwazylem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak! maska od nie podnoszenia az zardzewiala. musialem ja solidnie przesmarowac.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD Interc. 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 760 Kombi