Gdyby nie spalanie i zbyt mała moc na masę to byłoby doskonale.
Duża zaleta nie wymieniona wcześniej to brak popularności u złodziei a także bardzo dobra zwrotność - auto jeździ w bok i zawraca wokół własnej osi ;-)
Po kilku dłuższych trasach powiem tak - pościgać tym się nie da, ale za to nawet po 7-8 godzinach z przerwą na tankowanie nie czuć zmęczenia, nie bolą plecy, pełen relaks :-)
Wrażenia
3,0
Silnik
Z ta kulturą to średnio, utrzymuje niskie wolne obroty (ok. 600 rpm) i nikt nie wie dlaczego. Poza tym jest ok.
Z tymi obrotami to może być też i tak, że łobrotomierz pokazuje trochę za niskie.
3,0
Skrzynia biegów
Biorąc pod uwagę, że na te niecałe 120 qni przypada tyle samo ton blachy [hehe] to automat nie jest najlepszym pomysłem, choć jeśli ktoś przedkłada komfort nad oszczędność i dynamikę to nie ma problemu. Skrzynka sama w sobie działa ok, trochę szarpie między 2/3 za to redukuje bieg poniżej 2000 obrotów (dobre dla kobiet) :)))
Po drobnej regulacji skrzyni polegającej na przekręceniu 2 śrubek przestał szarpać i zdecydowanie rozsądniej przerzuca.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowe zawieszenie, takie trochę hamerykańskie (buju-buju za to wyboje tylko troszeczkę słychać).
Trzeba uważać, bo można się uzależnić - teraz w każdym innym aucie mnie trzęsie ;-)
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium na kółkach.
5,0
Ergonomia
Prowadzenie tego auta przypomina oglądanie filmu w swoim ulubionym fotelu, nic nie zawadza a wszystko w miare pod ręką - oprócz włącznika świateł awaryjnych - do tego sporo schowków tu i ówdzie. Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko z klimatyzacją to jest to. Dmuchawa tochę hałasuje - trochę dziwne w tej klasie aut. Podgrzewane fotele to też miły dodatek (choć początkowo wrażenie jest cokolwiek... dziwne [goof])
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak skali :))). Pierwsze auto, o którym śmiało mogę powiedzieć - komfortowe. Zmieści się dowolna liczba osób z dowolną ilością bagażu, a i tak zostanie jeszcze trochę wolnego miejsca :)))
4,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać tak do 2000, potem już jest gorzej, takoż świszcze - ale tak to jest z kanciakami...
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Komfort ma swoją cenę - spalanie jest kosmiczne bo ok. 20 l LPG po mieście. Choć z drugiej strony - Polonez pali 16...
Po regulacji skrzyni spalanie nieco spadło - tzn. tankuję do pełna co 7 a nie co 6 dni. 20-1/7 daje ok. 17-18 litrów po mieście (tak na oko, bo nadal nie działa licznik przebiegu), w trasie bez zmian - ok. 12-13 przy spokojnej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Teraz wszystkie auta są nieprzyzwoicie tanie, jak się poszuka to się znajdzie ładny egzemplarz w dobrej cenie więc nie warto brać pierwszego lepszego. Z częściami też nie jest źle, sporo "second handów" z rozbiórek nie-do-rejestracji. Bardzo dobra jakość materiałów - tapicerki, kołpaki itd. Ogólnie polecam [cool]
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko miało kiedyś dzwona więc trudno być obiektywnym, ale wkurza mnie skrzypienie plastików - znów: nie ta klasa... No i coś się dzieje z mechanizmem podnoszenia jednej szyby - jakoś nie może się dać naprawić.
Ciekawym zjawiskiem jest paląca się kontrolka check engine - pokazuje błąd EGR, który ponoć jest ok. No i wymieniłem rurę wydechową, której fragment pozostał kiedyś na ulicy ;-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 3 miesiącach nic się nie dzieje a auto ma 15 lat... tfu tfu tfu :)))
Po kilku tysiącach - NIC
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 115KM 85kW
[l/100km]