Karoseria
: Są egzemplarze rewelacyjnie zachowane, bez oznak korozji nadwozia i niewielkimi ogniskami rdzy na podwoziu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: gumy drążka stabilizującego
Silnik
: układ wentylacji skrzyni korbowej
4,0
Całokształt
Auto może się niektórym podobać. Ma już swoje lata, ale ciągle jest widywane na drogach. Cechuje je dość duże spalanie, rewelacyjne zabezpieczenie antykorozyjne, bezawaryjność i prosta konstrukcja. Jeśli ktoś jest miłośnikiem marki to ostatni czas na zakup egzemplarza w okazyjnej cenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik mimo swojej pojemności, nie ma zbyt dużej mocy. Jest wystarczający do jazdy w jedną lub dwie osoby, przy pełnym obciążeniu trzeba już planować wyprzedzanie. Maksymalny moment obrotowy pomiędzy 2.500-3.500 RPM da się odczuć i można go efektywnie wykorzystywać. Poza tym jest głośny do momentu przekroczenia maksymalnej granicy momentu, później jest fajnie i nawet przyjemnie. Auto z automatem.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo trwała automatyczna skrzynia 4 biegowa z nadbiegiem. Bardzo często cierpi już na szarpanie, potrafi za szybko przełączać biegi, a nie zapominajmy że jest to konstrukcja hydrokinetyczna która powinna się raczej cechować czymś odwrotnym. Przy jeździe z prędkością 90-100 km/h ok. 2100 RMP.
3,0
Układ jezdny
Mistrz pokonywania zakrętów to nie jest- duże wychyły nadwozia (można zniwelować stosując dostępne twardsze sprężyny). Progresywny układ kierowniczy jest trochę ciężki przy manewrowaniu na parkingu, w trasie ok, w sytuacjach awaryjnych ciężki do opanowania przez prymitywne zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna- nie dajcie się zmylić pozorom takim jak długość pojazdu. To auto jest bardzo zwrotne- mam porównanie z Daewoo Lanos Hatchback, Skoda Fabia I, Audi A4 B4, Mercedes W124 którymi dużo jeździłem, i innymi którymi jeździłem okazyjnie. Z każdym wygrywa zwrotnością, łatwością parkowania (równoległe to bułka z masłem), jazdą po mieście. Lusterka rewelacyjne.
3,0
Ergonomia
Kilka schowków jest, ale kiedyś była inna mentalność, więc np. uchwytów na kubki nie doświadczymy. Seryjne podparcie odcinka lędźwiowego w bardzo wygodnych fotelach z przodu. Umiejscowienie pedałów dobre, nie męczy. Nieregulowana kierownica dobrze umieszczona, dość mała i poręczna w stosunku do aut z tamtych lat.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew zimny wystarczający nawet bez wentylatora, duży szybko nagrzewający się silnik i termostat 92 stopnie robią w zimę robotę- można jeździć na krótki rękaw. Nawiew na nogi pasażerów z tyłu i dodatkowy nadmuch pod kierownicą. Nie można zapominać o magicznej klapce po lewej stronie nóg kierowcy - w lato klimy w trasie nie potrzeba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo szerokie, z tyłu siedzi się za wysoko. Miejsce kierowcy i pasażera bardzo wygodne. Auto zdecydowanie dla pięciu osób.
2,0
Wyciszenie
Kilka pianek i mat bitumicznych - na wyciszeniu oszczędzali w porównaniu do modelu 760. Słychać błoto, kamienie, szum wiatru, opon, deszcz i silnik. Ogólnie kiepsko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto o prostej budowie, ale trzeba o nie dbać (np czyścić układ dolotowy, wymieniać olej w skrzyni). Większość części jest dobrej jakości, ale ceny niezbyt wysokie. Jak się coś wymieni to ma się spokój na wiele lat. Spalanie nie jest małe, ale po założeniu instalacji LPG jest już lepiej. Wszystko się wyrównuje biorąc pod uwagę paliwo i rzadkie naprawy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry - opłaca się w nie inwestować pod warunkiem że nie ma oznak korozji. Odpłaci się długą bezawaryjną eksploatacją.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co często muszę naprawiać, to gumy drążka stabilizatora.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie cierpi na jakieś poważne usterki. Dużo szkód może wyrządzić niesprawny układ wentylacji skrzyni korbowej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 115KM 85kW
[l/100km]