Jak na taki tani, samochód zasługuje na same pochwały. Blacha pancerna, nie chce rdzewieć i wszyscy boją ze mną zderzać :) Samochód bardzo wygodny, przestronny, niezawodny i ekonomiczny. Wszystkie części są dostępne od ręki - nowe i używane. Zresztą wiele ich nie potrzeba. Nie jest to torpeda do ścigania się w mieście, ale radzi sobie i naprawdę nie można się wstydzić osiągów
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest jedną z najlepszych stron tego samochodu. Pochodzi on z VW LT45 - czyli największej ciężarówki VW. Nie jest zatem zbyt mały do 740-tki. Mój jest nieco podkręcony przez co ma ok 140KM i potrafi robić zasłonę dymną jak wóz agenta 007 :) Jest to bardzo elastyczna jednostka i nie pracuje jak typowy klekot. Turbina załącza się przy 1600obr/min. i z odgłosu klekota robi się boening. Samochód ma niezłe przyspieszenie, mimo 2 ton wagi. Silnik klekocze tylko na wolnych obrotach, w czasie jazdy nikt nie wie, że to diesel. Dodatkowo przyspiesza jak dobra benzyna.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 4-o biegowa + nadbieg włączany elektrycznie. Niektórzy twierdzą, że to wrzód, ale mnie się podoba - szybko się włącza. Biegi dość krótkie - jak w dieslu :) - ale za to na 4 chodzi bez telepania od 40 do 120km/h
4,0
Układ jezdny
Samochód jest bardzo duży, ale rożstawy nie są gigantyczne, by można było zawracać nie tylko na rondach. Skutkuje to trochę mniejszym komfortem jazdy, ale i tak jest nieźle trzeba znaleźć duuuużą dziurę, żeby się zdenerwować, że się w nią wjechało :) Zawracanie i skręcanie to przyjemność - mniejszy promień niż np. golf. Samochód prowadzi się bardzo dobrze, płynnie i dokładnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest po prostu bardzo dobra. Nie ma kamer w zderzaku, ale jak ktoś nie potrafi parkować to niech zatrudni kierowcę :) Duże lusterka, szyby, małe słupki.
5,0
Ergonomia
Samochód jest pokaźnych rozmiarów także 4 osoby mogą się spakować na wakacyjny wyjazd bez problemów. Bagażnik chyba nie ma końca. Siedząc na przednich fotelach można sobie nogi wyprostować (mam 189cm). Jest to jedyny samochód w którym prostuję nogi bez kłopotów. Z tyłu jest również dużo miejsca. Podłokietnik ma pół metra szerokości więc pasażerowie się nie kłócą kto się może oprzeć :) Schowki bez zarzutu - można się znieścić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam 17-o letni samochód warty 10tys. i mam: otwierany dach, elektryczne szyby i elektroniczną klimę! A do tego wszystko działa. Tyle że w zimie nawet jak się ustawi 18 stopni to samochód siłą rzeczy grzeje i w kurtce w trasie się nie pojeździ - trzeba się rozebrać, albo otworzyć okno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni juak już wspomniałem jest tyle, że aż się chce rodzinę założyć, albo powiękrzyć :) W trasie można odpocząć.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to Jaguar, czy Bentley, ale ja nie narzekam. Najbardziej hałasują opony, zwłaszcza zimowe i turbo. U mnie brakuje specjalnej osłony za turbiną i obudowy z filtrm powietrza więc jest nieco głośniej niż w standarcie, ale głowa nie boli od tego. Jest nieźle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o ekonomiczność to kwestia podejścia. Ja nie porównuję tego do jakiejś mydelniczki na gaz, bo jeżdżę dużym, wygodnym, bezpiecznym samochodem, a nie mydelniczką śmierdzącą gazem. Natomiast porównując do samochodów to jest naprawdę nieźle. W mieście w zimie jeżdżac normalnie czyli szybciej niż reszta pali 9-10 l/100km, ale jak się chce trochę odłożyć na dziewczyny to można jeździć szybciej niż 2/3 kierowców i spali 8 w mieście. W trasie to od 6,5 (90-100km/h) do 8 (120-150km/h). To są śmieszne pieniądze zwłaszcza na oranżadzie, na której zresztą samochód chodzi duuuużo lepiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla tej marki powinna być możliwość wybrania 6!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma przejechane 400tys. i jeszcze drugie tyle przejedzie. Silnik pali jak dziecko nawet w zimie przy -15. Coś mi teraz z niego olej leci, ale to wina braku uszczelki pod deklem głowicy (ktoś go wcześnij nie dokręcił). Silnik nie pali oleju. Ma idealne sprężanie, chodzi równo i cicho. Co jakiś czas wystukują się gumy w wahaczach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważną usterką były marne opony, odkręcenie śruby mocującej pompę, cieknięcie uszczelki w pompie (koszt naprawy 60pln), cieknięcie oleju spod dekla (50pln) i wymiana podpory wału (220pln)