Moje 744 GLE TDic grafitowy metalik to najwspanialszy samochód na świecie i model Volvo jaki dotąd wyprodukowano mój Tata miał V940, V70 i żaden nie był tak cichy wygodny i bezawaryjny jak 740 - pieszczotliwie zwana przez moją rodzinkę "babcią Violką". Samochód prawie od nowości (11000) jest w mojej rodzinie jest zadbany i jak dotąd blacharka nie ma śladów rdzy wnętrze jak na ten rocznik idealne. Nie zamierzam jej sprzedawać chociaż Tata proponował mi V940 ale przy pisaniu ogłoszenia łza mi się zakręciła i postanowiłam że będziemy się starzeć razem, zresztą kwota którą otrzymałabym ze sprzedaży nie starczyłaby nawet na nowe Seicento. Jak wcześniej zrobił to już kolega również polecam INTERNETOWY KLUB MIŁOŚNIKÓW POJAZDÓW VOLVO - www.klubvolvo.org.pl
Wrażenia
5,0
Silnik
Remont zrobiony po 560000 ponieważ brał olej 1/4 l /100km ale pracował do końca super a po remoncie pracuje bez zarzutu, turbinka bez żadnych napraw działa do dziś
5,0
Skrzynia biegów
manualna z nadbiegiem, raz mała naprawa "elektronicznej piątki" - nadbiegu
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma się drogi
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Zgadzam się z wcześniejszymi opiniami co do przycisku świateł awaryjnych (producenta tłumaczy tylko to że wiedział iż żadko będziemy go potrzebować). Dostojny kształt, super wygoda i komfort jazdy a do tego wyposażenie centralny zamek, klima, elek. szyby, podgrzewane fotele, czujniki pasów bezp., tempomat - same zalety
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa po chwili nawet przy zimnym silniku i do tego ogrzewanie foteli super wynalazek dla zmarzniętych plecków i "dupci" Klima po małej renowacji manualna chłodzi do 18 stopni trzeba tylko uzupełniać freon co 2/3 lata
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przecież to limuzyna więc komentarz jest zbędny
5,0
Wyciszenie
super a nawet za super na początku gdy przesiadłam się do V z PN Caro to zdarzało mi się przekręcać kluczyk (starter) gdy silnik już chodził
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
początkowo 9/7ON teraz w mieście do 11L. ON, Przeglądy w ASO drogo ale w warsztatach specjalizujących się w V (polecam Bociana w Wiązownej) ceny są rozsądne z częściami też nie ma kłopotów
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie adekwatna (za niska) do jakości i komfortu tego samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
"Szwedzka solidność" nic dodać nic ująć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tytuł "Najbezpieczniejszego auta w świecie" przez kilka lat pod rząd chyba 1985-1988 nadano mu nie bez powodu. Duże solidne bezpieczne