Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 740 Sedan

waszczur@interia.pl, 17 lat temu
Silnik 2.4 D 82KM 60kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo 740 Sedan 2.4 D 82KM 60kW 1984-1992 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : 0 (słownie: zero) korozji po 20 latach i 310 tys.km przebiegu; nawet w miejscach drobnych uszkodzeń lakieru do gołej blachy nie pojawia się nic rudego:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : łatwe do połamania dolne kieszenie drzwi przednich
Silnik : przegrzanie silnika poddanego katowaniu:) zerwanie zbyt starego paska rozrządu
Przeniesienie napędu : trudniejsze wrzucanie jedynki po dużym przebiegu skrzyni biegów
5,0
Całokształt
jeden z ostatnich naprawdę solidnych i skonstruowanych "z głową" samochodów w historii motoryzacji; praktycznie nierdzewna karoseria; duże bezpieczeństwo bierne podczas zderzeń; prawdziwe zderzaki, a nie tylko z nazwy; bardzo rzadki gość na warsztacie u mechanika:) rozsądnie eksploatowany wystarczy na 3 pokolenia w rodzinie:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Pali na dotyk, po uruchomieniu klekoce z minutę albo dwie, później się wycisza; od początku rozruchu chodzi równo i bez wibracji; przyspieszenie nienadzwyczajne, ale jak mu się depnie to potrafi wyrwać do przodu:) bardzo elestyczny; do 120km/h mało hałaśliwy; nie kopci, oleju wciąga niewiele:) trochę niedopracowany układ chłodzenia; jego największą wadą jest to, że nie jest w takim stopniu idiotoodporny jak diesel mercedesa;) trzeba pilnować rozrządu i układu chłodzenia i traktować kulturalnie, a odwdzięczy się trwałością i malutkim zużyciem ropy:) przez Niemcow zwany "Eisenschwein" czyli żelazny prosiak, bo faktycznie lekko chrząka, a nie klekoce jak mesiowy bociek:)
4,0
Skrzynia biegów
cicha i precyzyjna, trochę ciężko po takim przebiegu wchodzi jedynka; pierwszy bieg idealny do jazdy w korkach, potrafi pełzać wolniej od pieszych idących obok chodnikiem:) ale nie daje możliwości przyspieszenia, jedynie ruszenia auta z miejsca; na 5ce ciągnie bez protestu od 70km/h; w sumie skrzynia czterobiegowa z dodatkowym pierwszym biegiem terenowym/korkowym;)
4,0
Układ jezdny
pewny i niezwykle stabilny nawet w ostrych zakrętach, trwałe zawieszenie, prześwit wysoki jak w aucie pół-terenowym; konstrukcja banalnie prosta, ale solidna i wysokiej jakości; pomimo dużych gabarytów potrafi zawrócić w miejscu dzięki dużej skrętności kół przednich
Komfort
4,0
Widoczność
niezła,przeszklony jak akwarium, trochę przeszkadzają duże zagłówki z przednich i tylnych siedzeń; praktycznie płaska przednia szyba łatwo daje się oczyszczać dużym wycieraczkom;
4,0
Ergonomia
prostota rozwiązań jak w taborecie z IKEA, wszystko pod ręką, nic nie przekombinowane, trochę za duży skok pedału sprzęgła (jak w ciężarówce, chyba ze 20cm)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
super! duża wydajność i rozprowadzenie nadmuchów, 4 biegi dmuchawy, dwa pierwsze niemal bezszelestne; nie ma problemów z parowaniem szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na przednich fotelach miejsca nie za dużo, ale siedzenia wygodne i dobrze dopasowane, nie za twarde ani nie za miękkie; za to z tyłu ogromna przestrzeń w zupełności wystarczająca dla 3 dorosłych osób, nawet tunel środkowy stosunkowo niewielki; po prostu auto zaprojektowane na taksówkę:)
4,0
Wyciszenie
pomimo 20 lat i przejechanych 310tys.km (ale po dobrych niemieckich drogach) nic nie skrzypi, nie trzeszczy ani nie gwiżdże po uszczelkach; silnik nie przekazuje żadnych wibracji na karoserię; dopiero powyżej 120km/h szum powietrza i dźwięk silnika stają się wyczuwalne, ale nie uciążliwe
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy emeryckim stylu jazdy zużycie paliwa na poziomie malucha i to nie benzyny, ale ropy:) ceny części przeciętne, ale rzadko kiedy trzeba coś zmienić; serwis nie wymaga super wiedzy mechanicznej, mając kanał w garażu można większość obsługi wykonać we własnym zakresie
5,0
Stosunek jakość/cena
znakomity:) tylko trzeba poszukać niezmęczonego egzemplarza za granicą; ale uwaga! powoli zaczynają być coraz rzadsze! idealne połączenie solidności i prostoty konstrukcji z wysoką jakością materiałów i wykonania
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za delikatne kieszenie dolne w drzwiach przednich - łatwo uszkodzić, reszta bez zarzutu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie występują, chyba, że na wyraźne życzenie użytkownika:))))

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 740 Sedan