Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 740 Sedan

Turbocegła, 6 lat temu
Silnik 2.3 Turbo 156KM 115kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo 740 Sedan 2.3 Turbo 156KM 115kW 1986-1989 - Oceń swoje auto
3,79
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Oczywiście, elektryka...
Karoseria : Częste problemy z szyberdachem. Najczęściej łamią się prowadnice. Można je znaleźć w autach grupy VAG z tamtych lat, dzięki czemu jest taniej dostać.
Przeniesienie napędu : Skrzynia M46.
4,0
Całokształt
Części tanie, wymiana łatwa. Silnik b200et i skrzynia m46, czyli 2 litry, 8 zaworów i turbo z intercoolerem na wtrysku komputerowym. Auto po lekkim dłubnięciu ma 178 KM i pali gazu w mieście 14-15 litrów dynamicznej jazdy. Rekord w jak najwyzszym spalaniu wynosi 20 litrów w mieście, a na trasie najniższe 11 (prawie tyle co nic). Z takich rzeczy, które mają wadę : standardowo wisząca podsufitka. Skrzynia z nadbiegiem, żyje własnym życiem i bardzo często spotykany problem z matową prawą tylną lampą. Z najpoważniejszych awarii jakie mnie się trafiły to : uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (koszt 16 zł), wymiana membrany od parownika (50 zł) i szyberdach (linka 40 zł) Auto z 1986 roku i ogniska korozji są znikome, podwozie konserwowane. Ogólnie auto używam jako Daily i nie narzekam. Auto jest zwrotne i parkowanie nie sprawia problemów, tym bardziej, ze na pokładzie znajdują się czujniki parkowania. Silnik bezproblemowo znosi LPG, układ zawieszenia i kierowniczy prosty jak budowa cepa. Ogólnie to polecam wszystkie wersje prócz jednej, wersji na wtrysku mechanicznym ( tak zwana "k-seria" czyli k-jetronic. Lpg to nie trawi, a PB to lubi sobie dużo spalić). Najlepiej szukać wersji na wtrysku elektronicznym. Motronic i LH.
Wrażenia
5,0
Silnik
B200ET, moc ~180 KM spokojnie wystarcza do tego auta. Gwizd turbiny Garetta jest po prostu cudowny. Spalanie 14 miasto, trasa 11-12. Gaz sekwencja, specjalnie dobrana pod ten silnik.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia M46, jej największą wadą jest hydrauliczny 5 bieg na przycisk. Po tylu latach, ma prawo szawnkować.
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 Turbo 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 740 Sedan