Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 740 Sedan

Piotr Kopczynski lpg@scantel.com.pl, 14 lat temu
Silnik 2.3 Turbo 156KM 115kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 225 tys. km
Volvo 740 Sedan 2.3 Turbo 156KM 115kW 1986-1989 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Stara bardzo porządna i prosta konstrukcja. Dziś tego nie produkuje się już bo nie opłaca się. Jesli ktoś szuka auta za kilka tysięcy złotych i ma kolejne kilka tysięcy do włożenia w jakiejś perspektywie czasowej - brać i kupować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry, prosty silnik ! Kultura pracy jak na 4 cylindry - dobrze. Gdyby miał hydrauliczne popychacze zaworowe to może ciut byłby cichszy, ale jego dźwiek nie jest dotkliwy :). 2.3 turbo, 156 koni - idealnie dobrany silnik do tej budy.
4,0
Skrzynia biegów
ZF4HP22. O dziwo wyjątkowo ładnie pracuje. Miękka zmiana biegów, całkiem kulturalna praca, lockup przy 100 km/h - jest OK. Skrzynia to czysty stary prosty hydraulik, żadnej elektroniki czy tym podobnych wodotrysków. Zmienię olej to pewnie będzie jeszcze lepiej.
5,0
Układ jezdny
Swietny układ jezdny pod warunkiem, że w dobrym stanie. Jedyny mankament tego auta (jak i innych 7xx/9xx/S90) to marna przekładnia kierownicza. Co ciekawe i dziwne - u mnie sucha i bez luzów. W razie problemów raczej zakupić używaną co nie jest problemem ani finansowym ani organizacyjnym i od razu dać do regeneracji w dobrym zakładzie (Hydrosystem Lubicz na przykład) lub kupić w Intercarsie regenerat Laubera za około 1000 złotych. Poza tym świetnie hamulce bez ABS\'u więc prostota maksymalna i co wielce dziwne - u mnie działa i to skutecznie hamulec ręczny :).
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ując. Widoczność bardzo dobra, duże okna, dobra pozycja kierowcy.
5,0
Ergonomia
Jak to w V740 - jest świetnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie o wydajności elektrociepłowni. W temperaturach zewnętrznych około 0-5 stopni spokojnie wystarczy suwak ogrzewania ustawiony na 1/5 skali. Oczywiście jesli mamy sprawny termostat, drożną nagrzewnicę oraz sprawne zamknięcie klapki wentylacyjnej przy lewej nodze kierowcy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jesli ja się mieszczę (190 cm wzrostu i waga z jedynką z przodu) to zmieści się każdy.
4,0
Wyciszenie
Jak na stary wóz jest OK. Oczywiście nowe są cichsze, ale dźwięki z tego auta docierające do kierowcy nie są drażniące ani upierdliwe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie - akceptowalnie. Spalanie średnie powiedzmy 11 litrów na 100 km. Zależy od stylu jazdy oczywiście. W trasie spokojnie mieści się w 9 litrach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo niewielkie pieniadze mozna kupić bardzo sensowny wóz. Prosty, trwały i niezawodny. Dodatkowo - zwrotny i dośc pakowny. Jednocześnie niepospolity i oryginalny, zdecydowanie wyróżniający się na tle samochodów marki samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie za bardzo ma się co psuć. A jesli nawet - naprawialne jest we własnym zakresie za pomocą prostych narzędzi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 Turbo 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 740 Sedan