Stara bardzo porządna i prosta konstrukcja. Dziś tego nie produkuje się już bo nie opłaca się.
Jesli ktoś szuka auta za kilka tysięcy złotych i ma kolejne kilka tysięcy do włożenia w jakiejś perspektywie czasowej - brać i kupować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry, prosty silnik ! Kultura pracy jak na 4 cylindry - dobrze. Gdyby miał hydrauliczne popychacze zaworowe to może ciut byłby cichszy, ale jego dźwiek nie jest dotkliwy :).
2.3 turbo, 156 koni - idealnie dobrany silnik do tej budy.
4,0
Skrzynia biegów
ZF4HP22. O dziwo wyjątkowo ładnie pracuje. Miękka zmiana biegów, całkiem kulturalna praca, lockup przy 100 km/h - jest OK. Skrzynia to czysty stary prosty hydraulik, żadnej elektroniki czy tym podobnych wodotrysków. Zmienię olej to pewnie będzie jeszcze lepiej.
5,0
Układ jezdny
Swietny układ jezdny pod warunkiem, że w dobrym stanie. Jedyny mankament tego auta (jak i innych 7xx/9xx/S90) to marna przekładnia kierownicza. Co ciekawe i dziwne - u mnie sucha i bez luzów. W razie problemów raczej zakupić używaną co nie jest problemem ani finansowym ani organizacyjnym i od razu dać do regeneracji w dobrym zakładzie (Hydrosystem Lubicz na przykład) lub kupić w Intercarsie regenerat Laubera za około 1000 złotych.
Poza tym świetnie hamulce bez ABS\'u więc prostota maksymalna i co wielce dziwne - u mnie działa i to skutecznie hamulec ręczny :).
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać nic ując. Widoczność bardzo dobra, duże okna, dobra pozycja kierowcy.
5,0
Ergonomia
Jak to w V740 - jest świetnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie o wydajności elektrociepłowni. W temperaturach zewnętrznych około 0-5 stopni spokojnie wystarczy suwak ogrzewania ustawiony na 1/5 skali. Oczywiście jesli mamy sprawny termostat, drożną nagrzewnicę oraz sprawne zamknięcie klapki wentylacyjnej przy lewej nodze kierowcy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jesli ja się mieszczę (190 cm wzrostu i waga z jedynką z przodu) to zmieści się każdy.
4,0
Wyciszenie
Jak na stary wóz jest OK. Oczywiście nowe są cichsze, ale dźwięki z tego auta docierające do kierowcy nie są drażniące ani upierdliwe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie - akceptowalnie. Spalanie średnie powiedzmy 11 litrów na 100 km. Zależy od stylu jazdy oczywiście. W trasie spokojnie mieści się w 9 litrach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo niewielkie pieniadze mozna kupić bardzo sensowny wóz. Prosty, trwały i niezawodny. Dodatkowo - zwrotny i dośc pakowny.
Jednocześnie niepospolity i oryginalny, zdecydowanie wyróżniający się na tle samochodów marki samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie za bardzo ma się co psuć. A jesli nawet - naprawialne jest we własnym zakresie za pomocą prostych narzędzi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Turbo 156KM 115kW
[l/100km]