Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 480

majki, 18 lat temu
Silnik 2.0 110KM 81kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo 480 2.0 110KM 81kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo fajny samochód, oryginalny i niepowtarzalny! daje dużo frajdy z jazdy! dokładnie takiego szukałem i cały czas mi się bardzo podoba!! jak dla jest cudownym autem! bardzo wygodny w środku i fajnie pomyślany. żal go trochę tłuc po polskich drogach, ale... dostaje ode mnie 5 z minusem!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzi fajny silniczek...renówka, ale volvo troszkę przy nim pogmerało! ładnie się zbiera, miło pracuje i daje radę przy wyprzedzaniu i małych ściganiach spod świateł ;) mimo, że ma już ponad 200tys. jest w niezłym stanie. dobrze znosi zagazowanie! oczywiście fajniejszy jest T, ale to inne koszta obsługi.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, nie za długa nie za krótka. mi osobiście bardzo pasuje...minusem są wycierające sie tulejki przy dźwigni, co powoduje, że lewarek lata "jak żyd po pustym sklepie"...ale koszt oryg. tulei to ok.70zeta!
3,0
Układ jezdny
No tu jest pewien problem...niestety przy projektowaniu nie pomyślano, że taki fajny sportowy wózek będzie jeździł po poligonowych drogach i nie wstawiono odpowiedniego zwiasu rodem z uaza...:P jest nisko, sztywno i bardzo przyczepnie. dopóki nie jedzie się w zakręcie po wielkich dziurach (przestawia go trochę na drodze) i nie lubi poprzecznych kolein i przełomów (strasznie wali po tym). Zawias się dość szybko wybija, mi po niecałych dwóch latach od sprowadzenia, mocno już stuka i trza się za to wziąść, ale to niestety wina naszych "dróg"...:( ogólnie ma dobre zawieszenie, ale nie na polskie ulice...
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność z miejsca kierowcy jest świetna, nic nie zasłania, lusterka b. dobrze kryją martwe punkty i do tyłu przez dużą szybę też dobrze wszystko widać! dla mnie jest super!
5,0
Ergonomia
wszystkie prełączniki i wskaźniki są dobrze rozmieszczone i widoczne, komputerek też jest przydatną zabawką. dla mnie bajka!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest całkiem nieźle, dużo nawiewów z przodu (7 w desce, jeden na szybę i 2 na nogi), dobra wydajność dmuchawy. ale jest pewien problem z odmarzaniem paska szyby na wprost kierowcy (dokładnie przed twarzą kierowcy nawiew jest rozdzielony i tam najdłużej zostaje pasek zaparowany) oraz nie ma możliwośći zamknięcia nawiewu z zewnątrz...pomaga za to duży szyber i okna, które nawet przy max.otwarciu nie urywają głowy (kwestia trójkątów przy lusterkach). w zimie trochę długo się nagrzewa, ale jest to zapewne wina termostatu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fotel kierowcy jest wyposażony w kołyskę i wyparcie lęźwiowe - można bardzo komfortowo się usadzić (nawet przy mioch prawie 2m wzrostu). do tego ma bardzo dobre trzymanie boczne (prawie jak kubełek;). jest to najwygodniejszy samochód jakim jeździłem! z tyłu za mną nikt się normalnie nie mieści, ale to standard we wszystkich samochodach...poza tym traktuję go jako 2osobowy, okazjonalnie 3 lub w ostateczności 4osobowy! fotele z tyłu są osobne i mają regulecję oparcia! WYGODNIE!!
4,0
Wyciszenie
W środku jest miło i cicho (dopóki niejedzie się po dziurach, bo wtedy trochę trzeszczą plastiki i zawias). nie jest to limuzyna i trochę silnik słychać (lubię czuć, że silnik pracuje :), jak dla mnie jest ok!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No trochę lubi wypić. nie jeżdżę delikatnie co pewnie na to wpływa :] w mieście benz. palił do 10l/100, w trasie ok.7l. na gazie pali ok.13l w mieście i ok 10-11 w trasie. jak się dobrze ciśnie na trasie to spali więcej jak w mieście, ale to norma! komputer trochę zaniża realne spalanie, ale jest proporcjonalnie pokazywane! części nie są z reguły drogie, większość można kupić w zamiennikach, niektóre rzeczy w aso po przyzwoitych cenach, a niektóre w używkach. tylko parę rzeczy może nastręczać problemów (elektronika, lampy przód i tył - części specyficzne).
4,0
Stosunek jakość/cena
dobry stosunek, za nie duże pieniądze dostaje sie bardzo fajny samochód, który nie jest drogi w naprawach. jest sporo używanych części i zamienników.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów dużo nie było: ułamana rączka od podnoszenia obu foteli, złamane podajniki pasów, przepalone żarówki w desce (prawie wszystkie). generalnie jakieś tam małe naprawy się zdażają, ale mało problematyczne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padło sprzęgło i wydech się posypał, ale to kwestia przebiegu (sprzęgło miało 200tys przejchane, a wydech miał pare lat). nic poważnego się jeszcze nie działo, silnik jest narazie ok, nie bierze oleju i nieźle chodzi. z tyłu zapiekły się zapewne zaciski i hamulce tylne są do roboty + zawias do wymiany od naszych dróg (pewnie na wiosnę), ale to są rzeczy eksplatacyjne!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 480