Nie jest to samochód zły. Starałem się ocenić go obiektywnie, a nie patrząc przez pryzmat swoich potrzeb. Szkoda takiego wozu na dziurawe warszawskie ulice. Części są drogie, można używać tańszych zamiennikó i broń Boże nie jechać do autoryzowanego serwisu. Zainteresowanym mogę podać namiary na dwa bardzo dobre warsztaty w okolicach Warszawy. Tam się płaci za części i robociznę, a nie za autoryzację Volvo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak to Diesel - hałaśliwy. Ale nie jest źle. Bardzo dynamiczny, zwłaszcza przy szybkości pow. 120 km/h. Benzyniak 2 litry przy tej szybkości nie ma szans z 1.9 TD Nie jest już w stanie tak dynamicznie przyspieszyć np. do 170 km/h
3,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutu, ale nie da się szybko zredukować biegu. No cóż - nie jest to sportowy wóz.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Prowadzi się lekko i pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę tylko przeszkadza tylny spoiler, ale można się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Prostota i czytelność. Jednak wersja z szyberdachem ma baaaardzo poważną wadę - lampka oświetlająca wnętrze jest na środku, co uniemożliwia kierowcy odczytanie chociażby planu. Tam gdzie lampka być powinna jest sterowanie szyberdachem.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w każdym wozie bez klimatyzacji - latem można tam kurczaka upiec. Ale w zimę nie jest źle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest wystarczająca.
3,0
Wyciszenie
Silnik nie przeszkadza, ale szum wiatru przy większych szybkościach. Częściowo to wina owiewki od szyberdachu, która nie jest fabryczna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Udało mi się osiągnąć w trasie 5,2 litra na setkę. W mieście bierze ok. 5,8
4,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie lepszy zakup niż jakiś koreański wynalazek.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę za często przepalają mi się żarówki i nie wiem, czego to wina. Bo chyba nie żarówek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak mam go ponad dwa lata, nie miałem z nim większych problemów. Ale owszem - usterki się zdarzają. Wydałem ponad 1000 zł na remont maglownicy.