Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 460

rufus96, 19 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 20 tys. km
Volvo 460 1.8 90KM 66kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Miało być doskonale a jest dobrze z uwagi na malutkie minusy (tylna przestrzeń, głośność powyżej 140)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik idealnie dobrany do tego samochodu - maksymalny moment obrotowy już od 2500 obr/min Latem tylko z włączoną klimą trochą słabnie :-)
4,0
Skrzynia biegów
Czasami haczą się 1 i 2 bieg ale to kwestia oleju - należy wlać dobry syntetyczny olej np. Elf i wszystko jak ręką odjął
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, pewny w prowadzeniu, trochę za twarde zawieszenie na nasze "super idealne" europejskie drogi ...
Komfort
5,0
Widoczność
Wszędzie dobrze widać, duże powierzchnie i wspaniale kanciaste :-)
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje się na swoim miejscu, w czasie jazdy nie trzeba niczego szukać, fotele super wygodne - w zimie podgrzewane z regulacją we wszystkich płaszczyznach (przynajmniej u mnie) tego nie ma nawet w nowych samochodach
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie szybko się nagrzewa i prawie zaraz jest ciepło W lecie też klima działa bez zarzutu pomimo że auto ma 9 lat i 203000 km na liczniku
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo przestrzeni, gorzej z tyłu jak ktoś jest duży ale da się wytrzymać Ja jeżdze z przodu i siętym nie martwię :-) Dla rodziny - super
4,0
Wyciszenie
Ogólnie jest cicho, silnik pracuje super przy 100km/h hałas silnika 68 dB - proszę to porównać z nowymi samochodami !! Gorzej jest przy większych prędkościach Powyżej 140km/h robi się już głosniej ale to przede wszystkim szum hałasującego powietrza niż silnika co jest zasługą kanciastego nadwozia - ale coż piękno kosztuje :-))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszyscy mnie straszyli że Volvo drogie, dużo pali, drogie części itp. To prawda jeżeli korzysta się z serwisu ASO Tam to ceny powalają z nóg, ale jak korzysta się z innych firm i hurtowni części zamiennych to nie ma problemów Zresztą tu się nic nie psuje - tylko zużywa :-) Jak np. oleje, filtry, klocki, hamulce, amortyzatory a to można wszędzie wymienić Silnik 1,8 idealnie przerabia się na LPG tylko trzeba pamiętać o dobrym warsztacie - głównie chodzi o emulator komputera - niektórzy o tym zapominają i potem piszą że auto żle jeździ na LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Niech ktoś znajdzie inne auto z takim wyposażeniem i niezawodnością Jeżeli tak to zapraszam do dyskusji: rufus96@wp.pl
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spaliły się zarówki w tylnej lampie, trzeba było wymienić szczotki w rozruszniku bo raz kręcił a raz nie - ale auto ma 200000 km No i LPG załatwił ostatnio końcowy tłumik
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nic nie unieruchomiło auta ... Na razie wymiany elementów eksploatacyjnych - tarcze, klocki, oleje, filtry, opony

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 460