jak porównać z moim rekinem 316 (1.8 80r.) to nie ma co porównywać, rwie do przodu jak stado dzikich ogierów, a jak już (niestety) trzeba się zatrzymać to też żaden problem, moim zdaniem, jedynym mankamentem jest zbyt miękkie zawieszenie (trzeba będzie je usztywnić)
Wrażenia
4,0
Silnik
elastyczność - na 5tkę
z kulturą pracy trochę gorzej - na biegu jałowym pracuje nierówno (wymieniłem świece i przewody- nic nie pomogło)
5,0
Skrzynia biegów
choć z jedynką trzeba się często mocować
5,0
Układ jezdny
przeniesienie 120 koni na przednią oś to może nie jest najlepszy pomysł, ale volvo dobrze sobie z tym radzi
Komfort
4,0
Widoczność
na początku trudno się przyzwyczaić do długiego ´nosa´ , parkując tyłem ma się wrażenie, że zaraz się coś nieprzyjemnie ´zaliczy´ (kwestia przyzwyczajenia)
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, choć do lewarek blokuje dostęp do popielniczki (szwedzka reklama antynikotynowa)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje w mig, szyberdach jest
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca nie narzeka, pasażerowie nie mają nic do gadania :-)
5,0
Wyciszenie
poza świstem oporów powiertza słychać tylko głośną muzę
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto-12, wzwyż
trasa-8, wzwyż
średnia-dyszka, szyba, że bardzo mi się spieszy
poniższe wartości spalania=cegłówka na pedał gazu, a prawa noga na deskę rozdzielczą (o hamowaniu nie ma mowy) :-))
naprawy-części-drogie, koszty napraw-mechanicy nie lubią volvo(narzekają też na silnik renolca), a na serwis mnie nie stać
5,0
Stosunek jakość/cena
auto za 6,5 tyś. = ABS, wspomaganie kierownicy, el. szyby, szyberdach i lusterka, metalic (najmniej ważne) no i oczywiście TURBO-zaprojektowane przez Porsche to jak dla mnie, przeciętnego Polaka, wychowanego na Fiacie 125p, SZAŁ!!!
POZA: PROSZĘ O KONTAKT ZE WSZYSTKIMI TURBO-MANIAKAMI ZE STAJNI VOLVO!
Z poważaniem,
Michał
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
olać drobiazgi (=trzeszcy deska rozdzielcza, benzyna coraz droższa a montaż sekwencyjnej instalacji gazowej to koszt ok. 5tyś.)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie... cisza (mam nadzieję, że nie przed burzą-mam drobny problem z uruchomieniem auta przy zimnym silniku, nie może ´wejść na obroty´, choć jak przytrzymam gaz przez kilkanaście sek., jest ok)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 Turbo 120KM 88kW
[l/100km]