Następny mój samochodód to chyba będzie Volvo 460 (nie 440) ale w zdecydowanie młodszym roczniku
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyny zarzut- nierówne obroty na benzynie przy zimnym silniku
5,0
Skrzynia biegów
W dodatku to automat, przełożenia b. dobrze dobrane, elastyne, a przy wyprzedzaniu daje o sobie znać kick-down i odpowiednie obroty/moc maksym/ maks moment
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi rewelacyjnie, a co ciekawe pomimo leciwego już wieku nie ma żadnych odgłosów stuków, w ciaśniejszych zakrętach powyżej 120 km/h zawieszenie staje się dużo twardsze-auto nie przechyla się i nie ma wrażenia jakby chciało nadrzucać, a już tym bardzie przewrócić
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby i te szerokokątne lusterka
5,0
Ergonomia
Przełączniki tam gdzie powinny być, wszystko w zasięgu ręki, chociaż mógłby mieć wybudowany moduł radia do kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie o.k. nawet rewelacja, ale za to z chłodzeniem jest już zdecydowanie gorzej, głośny wentylator, a poza tym ZAPOMNIELI O FILTRZE POWIETRZA !!! (nie do pomyślenia, choć sam już sobie zrobiłem z włókniny, naciągnołem na obudowę i zaczepiłem wsuwkami tapicerskimi)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo, że jest to maluch wśrod Volvo, to i tak przy odsuniętych fotelach pasażerowie na tylnych fotelach mają jeszcze miejsce na zatańczenie małego walac ;-)))
5,0
Wyciszenie
Po prostu szwedzki mercedes
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Może 10-11l gazu w mieście to trochę dużo, ale KURDE to jest mercedes (a może i trochę lepiej)
5,0
Stosunek jakość/cena
Duży, rodzinny, przestronny samochód, z dobrym zawieszeniem, zrywny, po prostu szwedzki mercedes.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek, pomimo wieku (ale auto nie było bite i jest sprodawdzone w całości)