Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 440

jastka@poczta.onet.pl, 21 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 170 tys. km
Volvo 440 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1996 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po kilku maluchach, dwu Skodach 105, Volvie 340 Diesel Ten oczywiście jest marszem do przodu. Moja opinia jest krótka: Tylko Volvo! (chociaż ortodoksi mówią, że to holenderski samochód), tylko diesel turbo! Wniosek: S lub V-40 TD na przyszłość. A najpiękniejszym samochodem świata jest i tak Volvo 850 oczywiście TD. Tylko po co mi taki duży?
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo nisko duży moment obrotowy, elastyczny, trochę drży na wolnych obrotach - jak to diesel
4,0
Skrzynia biegów
Dla mnie - bez zarzutu i pod wzgledem rozpiętości i łatwości włączania. Tylko wsteczny czsem niewygodnie, ale to raczej kwestia regulacjisprzęgła.
4,0
Układ jezdny
Typowe usterki: wygięte drążki stabilizatora przedniego i rozwarstwienie silentbloków przednich wahaczy. Też je mam :)
Komfort
4,0
Widoczność
Przedni słupek kierowcy zamierzają robić w najnowszych modelach przeszklony. Więc ktoś pewnie słabo widział w lewo do przodu. Parkuję tyłem w ciasnych miejscach wyłącznie przy pomocy dobrze ustawioonych lusterek (elektryczne)
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma mrozów! Ale parę z przedniej szyby to usuwa opornie!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
800 km to w nim, jeśli chodzi o wygodę, to mały spacerek! :) A jako pasażer - to nie wiem.
2,0
Wyciszenie
Może dlatego, że to traktor, ale powyżej 100 trochę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bez szaleństw wyścigowych trasa t0 5,4 l/100 km max! Zima i miasto niewiele więcej. Przed wojną iracką koszt kilometra to ok. 17 gr. Części dostępne bez kłopotów, trwałość bez zarzutu, Serwisu fabrycznego można unikać. Wiele warsztatów zna ten model i robią profesjonalnie, ale lepiej im się przyglądać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba na poprzednie samochody musiałem wydawać więcej. Części podobno drogie, ale rzadko potrzebne, a który tak mało pali?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dałem 5, ale ostatnio zrobił mi psikusa za 260 zł! Zaciął mu się kluczyk w stacyjce! Koła zablokowane, silnik nie do uruchomienia i wyszła podróż na lawecie. Stacyjkę naprawiłem sam, ale roboty było!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 130 tys wymiana łożyska przedniego koła, wszystkich klocków i przednich tarcz. Ciekła przekładnia kierownicza - wymiana po 140 tys, bo szło za dużo oleju. 500 koszt używanej. Nowa 2200. Wymiana ok 150 zł.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 440