Silnik
: do tej pory żadnych powtarzam żadnych problemów z jednostką napedową. I nie zgadzam się z opinią ze silniki z gamy Renault są do bani, Jednostka 2,0 to naprawdę dobry wybór do tego auta
4,0
Całokształt
Jak wspomniałem autem jeżdżę już 10 lat, przejechałem blisko 300 tys km i nigdy nie stałem na drodze, nauczyłem się sam naprawiać swoje auto i dzięki temu jeździ, niestety na serwis Volvo mnie nie stać a u kilku szamanów byłem i ręce opadają. Poziom wiedzy niektórych mechaników jest zatrważający jeżeli chodzi o markę Volvo. Naprawdę to wdzięczne auto pod warunkiem włożenia w nie trochę serca pomimo 15 lat spisuje się doskonale
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka bardzo ekonomiczna / LPG / trochę głośny jednak można się przyzwyczaić, pyza tym nie wiem że mam silnik pod warunkiem prawidłowej eksploatacji / na czas świece, olej, kontrola luzów zaworowych, co 10 tys regulacja składu mieszanki LPG - bezwzględny warunek /
3,0
Skrzynia biegów
Problemy z jedynką - ciasno wchodzi, poza tym jest w miarę ok. Dobrze dobrane przełożenia na piątym biegu 60 km na godz to żadna męka dla silnika.
4,0
Układ jezdny
Generalnie w porządku pod warunkiem nie stosowania tanich zamienników z allegro - na nasze drogi tuleje muszą być naprawdę dobrej jakości
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie super ale to kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Ergonomia
wszystko jak należy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę głośny wentylator na 4 stopniu włączenia, klima ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fajne rodzinne autko, bagażnik troszkę mało funkcjonalny szczególnie jak ma się butle w kole zapasowym ale to nie wina VOLVO. cenie to auto przede wszystkim za wygodę. Po przejechaniu 800 km nie wiem że jechałem autem w porównaniu do golfa czy innego Niemca tej klasy nie ma o czym rozmawiać
3,0
Wyciszenie
I tu Volvo się nie postarało. Jakość plastików ok ale już sam montaż pozostawia dużo do życzenia / deska rozdzielcza lubi się odzywać szczególnie przy hamowaniu silnikiem, pękają zaczepy w tylnej półce Jednak przy odrobinie chęci można to samemu dopracować.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto tej wielkości silnika uważam że zużycie LPG przy normalnej jeździe na poziomie 8,5 litra to doskonały wynik / Z przyczepą 900kg na autostradzie przy stałej prędkości 120 km/h - dokładnie 10l lpg. Ceny części przystępne, w zasadzie ogólnodostępne jednak dla własnego zdrowia psychicznego polecam www.scandicar.pl naprawdę nie dużo droższe / niektóre wręcz tańsze / niż w tradycyjnych motoryzacyjnych a dużo trwalsze
5,0
Stosunek jakość/cena
Za około 5 tys zł ciężko jest znaleźć auto z klimatyzacja, podgrzewanymi fotelami szyberdachem elektryka na drzwiach, wspomaganiem kierownicy, el lusterkami i innymi drobiazgami. Ceny części zamiennych nie odbiegają od innych marek tej klasy jednak Volvo jest mniej awaryjne pod warunkiem że się kupi dobry zadbany egzemplarz który jak najmniej dał się dotykać mechanikowi od rozrzutnika nawozów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
gdyby to auto nie było montowane w Holandii / Holendrzy są dobrzy ale w uprawie tulipanów / a w Szwecji byłby to naprawdę b dobry samochód. Tym modelem jeżdżę 10 lat i tylko raz stałem na drodze / zerwał się pasek klinowy pompy wody i wspomagania. Poza tym drobne usterki wynikające z normalnej eksploatacji nie wymagające interwencji pomocy drogowej
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety nie spotkałem modelu w którym nie rdzewieją tylne nadkola
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 109KM 80kW
[l/100km]