Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 440

rado, 19 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 240 tys. km
Volvo 440 1.8 90KM 66kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem naprawdę bardzo zadowolony z auta. Największe zalety to: - komfort - przyjemność z jazdy - niezawodność - dobre wykonanie - nie za wielkie koszty eksploatacji - w miarę osiągi, niewielką moc nadrabia świetnie zestopniowana skrzynia
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność super, świetnie dobrane zestopniowanie skrzyni do silnika, nie ma żadnych dziur, nie trzeba też wajchować mocno. Co do kultury pracy to jest też nieźle, dużo lepiej niż np. w Golfie.
4,0
Skrzynia biegów
Dwa razy poprawiałem takie wodziki pod podłogą jak zaczęły ciężko wchodzić biegi 1 i wsteczny - koszt usługi 15-20 zł. Fantastycznie dobrane przełożenia - j.w.
4,0
Układ jezdny
Komforcik fajny, wydaje się że miękkie zawieszenie, ale w zakrętach trzyma się pięknie (np. na Toruńskiej w W-wie przy Powązkach bez problemy można jechać 110, 115)
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam.
4,0
Ergonomia
Nie miałem żadnych problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetny na zimę, nie miałem żadnego samochodu (a ten jest 19-sty), który by się szybciej nagrzewał. Jeśli nie są zapchane przewody wentylacyjne to dmuchawa działa też b.dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem nie znam lepszego samochodu w tym przedziale cenowym. Najlepsze siedzenia z przodu z jakimi miałem doczynienia. Po przejechaniu 500 km nic nie boli, nie drętwieje - po prostu super.
4,0
Wyciszenie
Fajnie, w środku jest cicho, ale denerwuje mnie jedna rzecz - nie da się jeździć z nawet uchyloną szybą szybciej niż 100 km/h. Hałas przy 130 km/h jest taki jakby F-16 startowało z lotniskowca. Generalnie kolega, który jeździł Espero, a teraz ma Golfa IV wsiadł i pierwsze co powiedział - "ale tu cicho i spokojnie".
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po mieście do 13l LPG. W trasie 8 gdy jadę wolno, albo do 10 gdy tak koło 140 km/h. Znalazłem kolesia, który trudni się sporowadzaniem używanych części (nowych też) ze Szwecji - w ciągu tygodnia mam co chcę za śmieszne pieniądze, np. komplet mechanizmów do el. szyb z przodu kosztował mnie 150 zł plus te "ręczne" które i tak bym wyrzucił. Generalnie jest naprawdę tanio.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy i lepszy pod każdym względem od Golfa, Vectry i innych z tego rocznika. Kosztował mnie rok temu (ze wszystkimi opłatami i wymianami klocków, paska itp.) 9,5 tys. Teraz można takiego kupić za 7-8 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ma parę słabych punktów. Pierwszy to amortyzatory z tyłu (oczywiście przez nasze drogi). Wymieniałem już 2 razy, ale w sumie raz dlatego, że założyłem jakiś badziew kupiony na giełdzie... później już się nauczyłem. Drugi to taki, że deska trochę hałasuje, nie tyle co w niemieckich z tego rocznika, ale zawsze trochę wkurza i nie chce mi się za to zabrać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zanotowałem żadnej.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 440