Volva seri 400 to produkt bardziej Holenderski niz Szwedzki i to moze tlumaczy niezawysoką ocene.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, ale mało dynamiczny jak na 100km (zasilanie gazem) Cichy. Kolizyjny rozrzad trzeba zmieniac paski.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodza prawidłowo ale zdarza sie ze jest problem ze wrzuceniem 1, lub 2. Biegi nalezy wrzucac bardzo delikatnie. Kieskie sprzegla, linka potrafia sie zerwac.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenia volv seri 400 nie nadaja sie na polskie drogi. Stuka i puka. Sprezyny tylnie nie istnieja.
Komfort
4,0
Widoczność
swietne lusterka prawie bez pkt martwego.. Widocznosc ogolnie bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, idalna pozycja za kierownica swietne fotele przednie. Zbyt toporna deska rozdzielcza. Idealne ulozenie drazka zmiany biegow
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Swietny nadmuch wydajna nagrzewnica.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen kierowcy bez zastrzezen. Z tylu jest Ok ale martwi fakt braku zaglowkow. Przy odsunietych fotelach przednich calkowicie do tylu nie ma miejsca na nogi.
1,0
Wyciszenie
Bardzo slabo, a juz nie wspomne o trzeszczacych plastikach i tylniej polce ktora rowniez halasuje... Toporna deska rozdzielcza na wybojach tanczy... (jedynka-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przecietnie bez rewelacji.
2,0
Stosunek jakość/cena
Obawiam sie ze stosunek jakosci do ceny w tym konkretnym modelu wypada kiepsko. Za cene Volva 440 z 93 roku mozemy miec lepsza(w moim przekonaniu) Toyote Corolle z 91 roku.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylna polka po dluzszej eksloatacji auta wygina sie, schowek nie domyka sie co powoduje drgania podczas jazdy, czesto zrywa sie linka predkosciomirza, i peka sprezyna odbijajaca kierunkowskazy, wysiada rowniez oswietlenie deski rozdzielczej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Toporne sprzegla linka lubi sie zerwac.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]