Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 440

orlow69@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo 440 1.8 90KM 66kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza na nadkolach tylnych.
Układ elektryczny : Niedomykające się szyby elektryczne z przodu.
4,0
Całokształt
Gdyby nie te małe usterki to by było 5 gwiazdek. Tak samochód jest dobrym wyborem. Jeżeli ktoś czasami lubi sobie poszperać przy samochodzie i jest w stanie poświęcić mu troszkę czasu to auto będzie służyło długie lata.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak jest zimno i mokro to lubi troszkę podymić. Ale to jest problem nawet nowych samochodów. Więc proszę się nie martwić, to raczej nie jest uszczelka pod głowicą. Silnik zawsze odpala, czy by to był mróz jak na sybirze czy po dłuższej przerwie w odpalaniu. Nie jest to wyścigówka. 1.8 i 90 koni = niewysilony silnik. Przyspieszenie ma, ale to nie jest 5 sekund do setki a raczej 10-12. Ale jak szukamy auta do wyścigów ulicznych to zły wybór. Elastyczność, no cóż. Znajomy nową Corollą potrafił zakręty 90 stopni pokonywać na 4 biegu i prędkością 30 km/h. W tym wypadku możemy być pewni że na 4 to ten samochód zgaśnie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie dostrzegłem problemów. Czasami na świeżo co odpalonym samochodzie, podczas jazdy, jedynka lubi kaprysić. Ale nie to żeby nie wchodziła - czasami ciężej wchodzi. Tak to nie spotkałem problemu ze skrzynią biegów.
5,0
Układ jezdny
Nie widze problemów. Można puścić kierownice i samochód będzie jechał tak w jakiej pozycji zostawiliśmy ster. Nie stwierdziłem luzów na kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała tyna szyba, wszystko widać - brakuje mi tutaj tylko wycieraczki. Pewnie konstruktorzy stwierdzili że jest to sedan :P Przednia też bardzo dobra. Słupki nie przeszkadzają w widoczności. Jest jeden mały mankament, mianowicie w 15 letnim samochodzie reflektory już nie dają tyle światła. Jak się jedzie w nocy i w deszcz to jest to katorga. Czasami wystarczy zainwestować w nowe żarówki, czasami w nowe reflektory...
5,0
Ergonomia
To jest mocny punkt tego samochodu. Wszystko pod ręką. A do tego deska rozdzielcza jest piękna - kwadratowo-prostokątna :) Nie mogę się na tej płaszczyźnie do niczego przyczepić. Dużo pojemnych schowków. przełączniki na swoim miejscu. BDB.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jedyna rzecz do której mogę się przyczepić to dmuchawa która lubi połykać liście. Ale że dostęp do niej nie jest tragiczny to mogę to wybaczyć. Klimatyzacja działa perfekt. Jak jest + 30 to w pare minut w samochodzie mamy 18 stopni. Ogrzewanie też bardzo dobrze. Ma być ciepło to lada moment jest. Zaparowane szyby też nie są problemem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem osobą dosyć dużą. Mam 190 cm wzrostu i gabarytami odbiegam trochę od reszty społeczeństwa. Jak szukałem samochodu dla siebie miałem duży problem. W większości kolana nie mieściły mi się pod kolumną kierownicy. W Volvo 440 nie mam tego problemu. Aczkolwiek przy aktualnej konfiguracji foteli to pasażerowie z tyłu nie mają dużej przestrzeni. Za mną (za fotelem kierowcy) duży chłop nie może siedzieć. Tylne fotele pozostają dla płci przeciwnej o europejskich normach gabarytowych. Pasażer z przodu ma miejsca od groma. Więc dla mnie przestrzeń dla kierowcy i pasażera - doskonała. A jak będę miał większą rodzine to kupie sobie Volvo 850.
4,0
Wyciszenie
Narzekać nie można. Przy 120-130 można się poczuć jak na statku morskim: ze wszystkich możliwych szczelin przedostaje się wiatr. Ale prawda jest taka że mało kiedy się jedzie te 130. Głośność silnika przeciętna. Nie można się przyczepić. Przy 80 na godzine można normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew opiniom które czytałem swojego czasu na temat tego modelu, podstawowe elementy eksploatacyjne nie są tak tragicznie drogie. Bardzo dużo części pasuje z Renault 19 a na Allegro można poskładać cały ten samochód z części zamiennych. Filtry i inne sprawy wymieniane co jakiś czas nie są tragicznie drogie. Co do paliwa to sprawa wygląda lepiej niż myślałem przed zakupem. Byłem przygotowany na spalanie w mieście z rzędu 10 litrów, a w moim przypadku jazda z ciężką nogą (czyli przeciąganie biegów do 2,8 RMP a nie do 4 tysięcy!) dała efekt 8,6 litra na 100 km w mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można ten samochód już dostać za 4000 zł, ale powiem szczerze, że bym się bał takim jeździć. Ja za swój dałem 6600, z jednej strony dużo, ale to było pewne auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż, do drobiazgów można zaliczyć plage w tym modelu. Mianowicie nadkola tylne (nie wiedzieć czemu z przodu zrobiono plastikowe osłony... z tylu już nie). Jak go kupiłem to rant błotnika i nadkole były w stanie powiedzmy średnim. Reparaturka nadkola + lakierowanie to około 1400 zł za jedno nadkole. Więc miejmy to w uwadze szukając samochodu. Jeżeli problem z nadkolami i ogólnie rdzą jest bardzo poważny to nie wiem czy jest sens pakować się w ten samochód. Jeżeli są do ogniska rdzy, albo np zjedzony przez rdze rant nadkola to spokojnie można przy nim posiedzieć. Ja za reperacje nadkola domowym sposobem zapłaciłem 160 zł + mój czas. Lakier, mata szklana, żywica, Brunox (polecam, świetny środek do walki z rdzą) i papier ścierny. Efekt świetny, rdzy już nie ma, a ślady naprawy są niewidoczne. Więc podsumowaine. Nawet jeżeli nie macie jeszcze rdzy na nadkolach to koniecznie wzmocnijcie je watą szklaną. DWA: Przednie szyby w wersji elektrycznej lubią się niedomykać, trzeba im pomagać palcami żeby wróciły na swoją poprzednią drogę - to nie będzie problemu. Mechanik powiedział że to kwestia uszczelki trzymajacej szybe. Jest to taki drobiazg że nie chce mi się w to bawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Technicznie nie ma problemów. Ważne podzespoły silnika i elektroniki nie sprawiały psikusów. Auto odpala zawsze, czy by to była temperatura rodem z syberii jak i po dłuższej przerwie w odpalaniu. Jedynym mankamentem tego modelu są korodujące nadkola.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo 440 1.8 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo 440