Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 360 Hatchback

pawelpiasta@o2.pl, 17 lat temu
Silnik 2.0 113KM 83kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo 360 Hatchback 2.0 113KM 83kW 1981-1987 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo ciekawie rozwiązany jest napęd: sprzęgło i silnik umieszczony z przodu zblokowany jest na sztywno ze skrzynią biegów i mechanizmem różnicowym żnajdującymi się z tyłu(De Dion). Wał napędowy wykonany jest z aluminium.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza na progach i dolnych krawędziach drzwi i błotników.
4,0
Całokształt
Bardzo przyzwoity samochód. Pomimo wieku spisuje się dobrze, największą bolączką jest rdza na elementach nadwozia. Archaiczna sylwetka daje się polubić i jest bardzo oryginalna:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie wiem jak mniejsze silniczki pochodzące od Renault, ale 2 litrowy wielopunkt jest produkcji Volvo i jak na tyle lat spisuje sie rewelacyjnie, żadnych napraw, przy największych mrozach odpala za pierwszym razem.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo długie skoki lewarka pomiędzy poszczególnymi biegami, poza tym wiek robi swoje, po 20 latach jedynka w zimie ciężko wchodzi i wsteczny czasami zgrzytnie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry rozkład masy dzięki skrzyni umieszczonej z tyłu, trzyma sie drogi jak przyklejony. Tylny napęd daje dużo frajdy z jazdy w zakrętach. Mały promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Po tylu latach na przedniej szybie jest trochę rys, które przeszkadzają podczas mijania aut w nocy na nieoświetlonej drodze, gdyby nie to, byłoby bardzo dobrze. Widoczność do tylu jak w innych samochodach typu hatchback.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewanych foteli nawet dzisiaj nie ma zbyt wiele aut. W lecie nieceniony jest szyberdach, chyba że ktoś ma wersje z klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca i dobrze wyprofilowane fotele z regulacją części lędźwiowej. Z tylu jest dość szeroki tunel środkowy mieszczący skrzynię biegów, dlatego trzecia osoba z tyłu musi nieco szerzej trzymać nogi (chyba że będzie to dziecko:)).Ale dla 4 dorosłych osób miejsca pod dostatkiem.
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety bez rewelacji. Już przy prędkościach większych od 110km/h hałas powietrza staje sie mocno słyszalny. Silnik też mógłby być lepiej wygłuszony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie jest małe, przy spokojnej jeździe w mieście 12l LPG. Na trasie można sie zmieścić w 10l LPG. Ceny części zamiennych są niewielkie, jednak z racji wieku auta, coraz gorzej z ich dostępnością.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę maksymalnie 2tys. zl podgrzewane siedzenia i typ napędu stosowany w samochodach Porsche i silnik nie do zdarcia, a jak ktoś dobrze trafi, to jeszcze klima będzie. Strefy kontrolowanego zgniotu i wzmocnienia boczne. Chyba to wystarczy:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 20 letnim aucie wszystko ma prawo sie psuć, pamiętając o tym mogę stwierdzić, że nie jest źle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mnie nie przytrafiła sie żadna poważna awaria. Poprzedni właściciel przeżył zatkanie się katalizatora, którego już nie ma:) Poza tym pojazd nigdy nie odmówił posłuszeństwa.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 360 Hatchback