Auto przestarzale, odradzam zakupu z silnikami renaulta z wyjatkiem diesla. Najlepszym rozwiazaniem jest kupno z oryginalnym silnikiem volvo, czyli 2.0 ale to juz bylo 360. Nadwozie z 87´ nie mialo juz sztywnosci, skrzypialy plastiki w srodku. Rdza byla w paru miejscach: krawedzie bagaznika (pod uszczelka), progi, wszechobecne byly purchle.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jednostka 1700ccm zaadaptowana z samochodow renault. Od wspolczesnych dzieli ja przepasc technologiczna. W moim przypadku najbardziej kłopotliwy byl gaźnik SOLEX 28/34 z 10 (dwugardzielowy). Brak mozliwosci idealnego wyregulowania go powodowal znaczne spalanie Pb95 i spadek osiagow. Fabrycznie 12,5s do 100km/h i Vmax 170km/h. Moj znacznie wolniejszy.
2,0
Skrzynia biegów
Napęd na tył i przekladnia z dyferencjalem z tylu - uklas transaxle z tylna osia di dion. Rewelacyne rozlozenie mas 50/50. Sama skrzynia byla ponad przecietnie zuzyta, zbyt duze luzy miedzyzebne na przekladni glownej, trudnosci z "wbijaniem" biegu: 1, 2 i wstecznego(duzy luz ciegien). Nie bylo wyciekow, tylko lekko sie pocila w upalne dni.
4,0
Układ jezdny
Z przodu typowe kolumny Mcphersona ze stabilizatorem skretu jak we wspolczesnych autach kompaktowych. Tyl zawieszony na resorach piorowych, jak w polonezie ( tylko ze w poldku jest most a tu zaw. niezalezne). Dosc waski rozstaw koł przedniej i tylnej osi wraz z miekkim zawieszeniem powoduja, ze auto lubi sie przechylac, ale jest za to w miare komfortowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc dobra we wszystkich kierunkach z wyjatkiem tylu (wersja 5-cio drzwiowa), szerokie slupki tylne.
4,0
Ergonomia
Podstawowe przelaczniki i wlaczniki w odpowiednim miejscu (szkoda tylko ze wiekszosc nie ma podswietlenia!!). Lampki oswietlenia schowka, kabiny, bagaznika za slabe. Jest mozliowsc ustawienia jasnosci podswietlenia "zegarów". Fotele mialy regulacje odcinka ledzwiowego w oparciu, brak ustawienia wys. siedziska.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lubia parowac szyby jakjedzie wiecej osob(3-4). Jest mozliowsc wlaczenia obiegu zamknietego (u mnie popsuty). W lecie dosc dobrze chlodzi (w dobrym miejscu usytuowany wlot swiezego miejsca). W zimie rewelacyjnie grzeje, przy minusowych temp. nie musialem ustawiac na max!!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez problemu mieszcza sie osoby o wzroscie 190cm i jeszcze jest zakres regulacji do tylu. Z tylu mjejsca jak w kompaktach golf III, astra I itp.
3,0
Wyciszenie
Slabe wyciszenie, silnik bardzo dobrze slychac wewnatrz, a powyzej 100km/h dodatkowo szumy oplywajacego powietrza.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W moim cos takiego jak ekonomika nie istnialo. Przed naprawa gaznika w miescie palil 25-30l/100km, po naprawie 12-15.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nigdy mnie nie zawiodlo. Troche nawala pierdolek szczegolnie elektryka (ktos nieumiejetenie grzebal wczesniej).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za powazna usterke uwazam zuzyty gaźnik(trudnosci z regulacja nawet po naprawie) i wydmuchana uszczelke pod glowica.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 80KM 59kW
[l/100km]