Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 340 Sedan

Pepek, 20 lat temu
Silnik 1.4 70KM 51kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 101 tys. km
Volvo 340 Sedan 1.4 70KM 51kW 1975-1988 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Gdyby nie ten silnik byłaby piątka.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ten silnik to jedna z najsłabszych stron tego auta. Jest za słaby by móc coś zdziałać z tym nadwoziem o konstrukcji czołgu ;). Aczkolwiek na trasie i w mieście da się spokojnie pojeździć bez wciskania pedału w podłogę. Na wolnych obrotach po chwili stania zaczyna się telepać na poduszkach.
4,0
Skrzynia biegów
Całkiem dobrze zestopniowana. Czwórka i piątka mogły by być troszeczkę dłuższe.
4,0
Układ jezdny
Jak ktoś lubi efekt kołysającej łodzi przy ruszaniu i hamowaniu to OK. Skrzynia z tyłu dodatkowo go dociąża więc da się dosyć dobrze jeździć zimą (jednakże krawężnik w bagażniku wskazany ;) ). Minus to sztywny wał napędowy (na szczęście jeżdżę spokojnie i odpukać nic mu się nie dzieje, ale porównując masywną budowę samego wału z wieloklinem to projektanta chyba pogięło).
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w szklarni.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po 3 minutach jazdy robi się z niego piecyk. Nawiewy bardzo dobrze rozmieszczone. Dmuchawa potrafi zrobić w wnętrzu małe tornado.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden minusik to miejsce środkowe z tyłu (kanał, w którym idzie wał).
5,0
Wyciszenie
Mata bitumiczna, pianka, warstwa gumy, gruba wykładzina. Ściana grodziowa - mata + materiał wyciszający. Do 100km/h bardzo dobrze. Powyżej tej przędkości powietrze opływające samochód staje się nieznośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w normie jak na konstrukcję silnika z lat pięćdziesiątych (czy sześćdziesiątych). Na autostradzie Bratysława - Praga 5.4l. W mieście do 10l, średnio w trasie 7~8l. Części są względnie tanie, bo to właściwie Renault. Przeglądy i naprawy wykonuję sobie sam ;) (w granicach możliwości).
3,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za niego 5000 bez gazu. Ktoś powie dużo za dużo, bo już za 1500 można dostać coś z gazem. Ale po pierwsze autko było użytkowane przez 10 lat w Szwajcarii przez dziadzia, a potem u naszych południowych sąsiadów przez pedanta, który o nie strasznie dbał. Aż żal nim jeździć po polskich "asfaltach" :( .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wymianą żarówek, jednego bezpiecznika, oleju, filtrów, klocków, tarcz, szczęk, przetoczenia bębnów i świec oraz środkowej części wydechu (rura) oraz tłumika końcowego i jednego wieszaka nic się nie psuło. Co mnie czeka: wymiana elementów gumowych zawieszenia, łożysko na półosi oraz uszczelnienie mostu. Do szału doprowadza mnie uruchamianie tego sinika. Jakby chciał zdechnąć, ale pali dosyć dobrze, tyle tylko, że trzeba się go nauczyć zapalać i gasić, tj. zimny silnik i jest zimno - włączyć ssanie. Zimny silnik i jest ciepło - bez ssania. Ciepły silnik - czasem lekki gaz, czasem pali normalnie - szału można dostać. I przenigdy nie gasić silnika na ssaniu, bo nie będzie chciał zapalić :( Auto to właściwie 100% oryginał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic się nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 340 Sedan