Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 340 Sedan

Swanty; swanty[at]tlen.pl, 20 lat temu
Silnik 1.4 64KM 47kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 160 tys. km
Volvo 340 Sedan 1.4 64KM 47kW 1979-1983 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Generalnie bardzo wygodny i prosty w obsłudze samochód. Co do wyglądu zewnętrznego, trzeba go po prostu lubić :-) Mnie bardzo odpowiada.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość słaby nawet jak na 1.4 (65KM), więc demonem prędkości nie jest. Na szczęście do wyprzedzania na trasie nie trzeba się "zbierać" tak długo jak np. w W123 200D ;-)
3,0
Skrzynia biegów
U mnie 4, więc biegi dość długie (max. katalogowy 150kmph). Poza tym wchodzą dość opornie - pomaga zmiana z "międzysprzęgłem".
4,0
Układ jezdny
Dzięki skrzyni z tyłu dosknale wyważony i neutralnie sterowny. Niestety (...chyba, że ktoś lubi) "mięciutki jak kaczuszka", więc buja się tak w zakrętach, jak i na prstej (bujanie przód-tył, jak na łódce). Fenomenalny jest za to w manewrowaniu, zakręca jak wózek widłowy (promień skrętu ~9.3m). Mimo braku wspomagania nie wymaga przesadnego wysiłku (w porównaniu np. z Fiestą ´97 bez wsp.)
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem nieźle z dokładnością do lusterek. Tragedia- niby duże, ale chowają się za słupkiem od małej szybki w drzwiach, poza tym trudne do ustawienia (brak wewn. regulacji). Wewnętrzne małe i bez "trybu nocnego". W późniejszych modelach dużo lepiej zapewne (szyba w drzwiach jednoczęściowa).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, chociaż kerownica mogłaby być trochę bliżej. Krótka droga ręki do lewarka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra. Dmuchawa niezbyt głośna. Niestety dość wolno się nagrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bez zastrzeżeń, wszędzie dostesznie dużo miejsca. Zarówno na nogi jak i nad głową. Z tyłu trochę gożej z nogami, ale wciąż dość wysoko.
3,0
Wyciszenie
Raczej średnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG: (podobno) trasa-8l/100km; miasto 10l/100km; U mnie spalił w trasie ponad 10 (silnik do regulacji i odkręcona na max. mieszanka gazu). Ceny części porównywalne np. z Mercedesem W123. Z dostępnością podstawowych części niema problemu (oryginały i zamienniki).
5,0
Stosunek jakość/cena
Pomijając rdzę, to za 1400pln (cena zakupu) + ok.1000 (ew. serwis, wymiany płynów, w.w. łożysk itp.) mam bardzo fajny samochód z instalacją LPG.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzeczy typu zarówki wewnątrz i tym podobne "pierduły". Nic, czego nie można bez problemu naprawić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem przednie łożyska (160pln, materiały +robocizna). W wydechu jest jakiś przedmuch. Amortyzatorów już w zasadzie niema. Wszystko to jednak czysto eksploatacyjne sprawy. Niestety rdza chrupie aż trzeszczy. Szczególnie doły drzwi i nadkola, chociaż jak na oryginalny lakier, to i tak jest nieźle.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 340 Sedan