Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 340 Hatchback

jasiu, 18 lat temu
Silnik 1.4 72KM 53kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 450 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volvo 340 Hatchback 1.4 72KM 53kW 1983-1986 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Absolutnie go nie oszczędzałem. Jego wartość była taka, że nawet sprzątać mi się go nie chciało. A on mimo wszystko jeździł i to niezawodnie. Trochę rdzewiał, ale przy tym wieku, kiedy nie chciało mi się żadnych zaprawek nawet robić to normalne. Mechanicznie mogłem zawsze na nim polegać i nie bałem się w żadną trasę ruszać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cały czas na gazie - prosta instalacja - odpalałem nawet przy mrozach ok. -20 st, C. Ponoć powinno się na benzynie, ale skoro odpalał na gazie :D Przy takim przebiegu nie warto było silnika oszcządzać, mimo to żadnych kiepskich objawów takiego postępowania nie zauważyłem. Acha - mimo przebiegu praktycznie nie brał oleju
5,0
Skrzynia biegów
Jest to jedna z lepszych skrzyń jakie poznałem. Za każdym razem wchodził ten bieg co chciałem. Naprawdę mocny punkt autka.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjna zwrotność, ale trzeba się przyzwyczaić do długiego zwisu z przodu - skręca się tym troszkę później, niż innymi samochodami tej długości. Zawieszenie dość dobrze wybiera nierówności i nieźle trzyma na zakrętach. Korzystnie zmienić oryginalne koła (13") na czternastki.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód dość dobrze, słupki cieńsze niż we współczesnych autach, ale z tyłu dość duży słupek i martwy punkt.
4,0
Ergonomia
Przyzwyczaiłem się. Jakoś tak wszystko było pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje się dość szybko, ale nawiew na szybę jest trochę słaby. Trzeba na najwyższym stopniu dmuchawy, a wtedy szumi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu fotel dla mnie pasował idealnie. Z tyłu dwie osoby, bo trzecia z powodu szerokiego tunelu musi jechać w rozkroku. Ale nie jest najgorzej i nawet kilkaset kilometrów dawało się przejechać bez bólu pleców.
3,0
Wyciszenie
Jak na taki przebieg całkiem nieźle, choć coś świerkało po prawej stronie deski. jakieś przedmuchy (?) Jednak wiele nowych samochodów jest wyciszonych zdecydowanie gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeździłem tylko na gazie - przez 4 lata spaliłem może kilka litrów benzyny - jak brakło mi gazu. W trasie (prędkość 110-120) ok. 10 litrów/100 km, w mieście 12-14 litrów, ale jeżdżę dużo w korkach i dość dynamicznie. Dotyczy tylko gazu! Duży wybór części w dobrym stanie na szrotach. Przegląd - nie wiem co to takiego?
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak się porówna ceny (poniżej 2 tys. za egzemplarze dużo lepsze od mojego i też z gazem) to można określić tylko jednym słowem - rewelacja! Naprawdę niezłe i bardzo precyzyjnie dające się prowadzić autko, wykonane z naprawdę dobrych materiałów. Szczególne pochwały za układ jezdny i ogólną odporność na zajeżdżenie przez lekceważącego wszystko kierowcę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miał swój wiek i przebieg, ale trzymał się nieźle. Awaria - szczotkotrzymacz i regulator alternatora w jednym, pęknięcie chłodnicy, uszczelki na pompie hamulcowej. No i rdza go żarła - to był jeszcze egzemplarz sprzed wprowadzenia cynkowanych blach. Acha - remont wydechu, ale zamienniki spowodowały, że 200 zł wystarczyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Naprawa przedniego zawieszenia - warto było zrobić, bo nie lubię tam luzów - dość tanio, bo trafiły mi się w dobrym stanie części ze szrotu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 340 Hatchback